شناسهٔ خبر: 40497260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار:

وضعیت کرونا در دلگان بحرانی است

محمدامین میربلوچ زهی

فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان گفت: شرایط و وضعیت کرونایی در جامعه بحرانی بوده، بنابراین از مردم انتظار داریم از تردد بیهوده در خیابان و ادارات خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

مجتبی شجاعی در گفت و گو با ایسنا افزود: سرعت شیوع و انتقال کرونا بالا رفته و این در حالی است که حساسیت اجتماعی هنوز مطابق وضع بحرانی کنونی بالا نرفته و علی رغم هشدارهای فراوان، تلفات زیاد و خطرات اعلام‌شده، مردم به راحتی و گویی در شرایط عادی تردد می کنند و در اجتماعات حضور می یابند و جالب است با توجه به اینکه کانون شیوع در بسیاری از شهرها و روستاها حضور در مراسمات ازدواج و ختم ها بوده اما کماکان اصرار به برگزاری و حضور در مجالس دارند.

وی بیان کرد: علی رغم هشدارهای مسئولین و مجاهدت مدافعین سلامت، افزایش تلفات روزهای اخیر بالاخص در جنوب استان، واکنش کرونا به سهل انگاری های اجتماعی، بی تفاوتی و مسوولیت ناپذیری عده ای از شهروندان است که خانواده های بسیاری را عزادار نموده و احتمالا روزهای آینده شاهد تلفات دیگری نیز خواهیم بود.

وی اظهار کرد: بازار، تجمعات خانوادگی، جشن های عروسی، تشییع جنازه ها، نمازهای جماعات بدون رعایت فاصله اجتماعی و... کانون انتشار کرونا بوده و جالب است به رغم اینکه خط آتش کرونا در همین خاکریزها مستقر است باز هم مردم در مقابل جلوگیری از شکل گیری کانون های فوق مقاومت می کنند.

شجاعی ادامه داد: از کسبه می خواهیم به همکاری خود ادامه داده تا بازار را خلوت نگه داریم، مردم به ندرت و اضطرار منازل خود را ترک کنند و از مراجعه به ادارات برای کارهای غیرضروری خودداری کنند، از افراد سالخورده و دارای بیماری های زمینه ای مراقبت بیشتری صورت پذیرد و نه شهرستان را ترک کنند و نه میزبان مهمان باشند و به اطلاعیه های ستادهای بحران توجه کنند.

وی گفت: لازم است با اعتقاد به اصل فاصله اجتماعی، اقدامات پیشگیرانه از ابتلا و یا واگیری به دیگران کماکان از اصول محوری و تعیین کننده باشد چون در صورت عدم تحقق شرایط پیشگیرانه بهداشتی، نه تنها بیماریهای مذکور بسرعت کنترل نخواهند شد، بلکه در زمان بسیار کوتاه و باور نکردنی در همه جامعه گسترش یافته و جان بسیاری از افراد جامعه را به مخاطره خواهند افکند.

شجاعی اظهار داشت: نباید اجازه دهیم عده ای فراتر از مرزهای قانون و اخلاق اجتماعی حرکت نموده و با اصرار به برگزاری تجمعات خطر ابتلا را افزایش دهند، بنابراین همه ملزم هستیم با توصیه های موثر به یکدیگر و اقدام عملی قاطع به روزه اجتماعی در قطع زنجیره های انتقال بیماری مهلک و خطرناک نقش تاریخی و منحصر بفرد خود را بدرستی ایفا نماییم.

انتهای پیام

نظر شما