شناسهٔ خبر: 40497257 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

خُلف وعده دولت برای ثبت‌نام از جاماندگان "یارانه معیشتی"

با وجود اینکه در اسفند ۹۸ از سوی ستاد شناسایی یارانه معیشتی اعلام شده بود که در خرداد ماه مجدداً سایت حمایت معیشتی برای ثبت‌نام از متقاضیان یارانه فعال شود اما ظاهراً دولت قصدی برای اجرای این قول خود ندارد!

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم؛ همزمان با افزایش قیمت سوخت از سوی دولت در سال گذشته، واریز یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های مشمول و شناسایی شده توسط وزارت رفاه آغاز شد.

بر همین اساس واریز یارانه حمایت معیشتی از 28 آبان آغاز شد و در مرحله نخست، یارانه 20 میلیون ایرانی واریز شد؛ در تاریخ 30 آبان، یارانه 20 میلیون نفر دیگر واریز شد و در دوم آذر ماه  یارانه 20 میلیون نفر بعدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

در ادامه نیز از سوی وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه اعلام شد که دهم هر ماه مراحل بعدی یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد همچنین بر اساس اعلام دولت، مبلغ یارانه حمایت معیشتی برای خانوارهای یک‌‌نفره 55 هزار تومان، برای خانوارهای دو نفره 103 هزار تومان، خانوارهای سه‌نفره 138 هزار تومان،‌ خانوارهای چهار نفره 172 هزار تومان و خانوارهای پنج‌‌ نفره و بیشتر 205 هزار تومان در نظر گرفته شد.

با آغاز واریز یارانه‌ معیشتی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از خانواده‌ها نسبت به عدم دریافت یارانه معیشتی اعتراض کردند که در پی آن، ادرس سایتی از سوی وزارت رفاه برای ثبت اعتراضات اعلام شد و از سرپرستان خانوار متقاضی یارانه معیشتی درخواست شد اطلاعات خود را در این سایت ثبت‌ کنند و در ادامه نیز در صورت تأیید اطلاعات یارانه معیشتی به حساب آنها واریز خواهد شد.

پس از ثبت اعتراضات در سایت اشاره شده، تعدادی از خانواده‌ها مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند همچنین با اعلام حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی یارانه معیشتی پرونده ثبت اعتراضات در آذر ماه سال گذشته بسته شد و آنگونه که میرزایی اعلام کرد، قرار شد سایت hemayat.mcls.gov.ir در خرداد ماه 99  برای ثبت اعتراضات مجدداً فعال شود.

میرزایی در این باره اعلام کرده بود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، خرداد و آذر هر سال یک بار کل جامعه هدف که متقاضی طرح حمایت معیشتی هستند، بررسی می‌شوند همچنین به گفته وی حدود 19 میلیون خانوار  یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

به گزارش تسنیم، در حالی اعلام شد بود که در خرداد ماه فرصت جدیدی برای جاماندگان از یارانه معیشتی فراهم خواهد شد که پیگیری‌های صورت گرفته خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که ظاهراً دولت و مجموعه وزارت رفاه برای ثبت‌نام از متقاضیان جدید هیچ برنامه‌‌ای ندارد و قرار نیست، سایت مجدداً فعال شود و این در حالیست که بسیاری از خانواده‌ها در انتظار فرا رسیدن خرداد ماه و ثبت‌نام برای دریافت یارانه معیشتی هستند که تا به امروز با خلف وعده دولت در این زمینه روبه‌رو شده‌اند.

نظر شما