شناسهٔ خبر: 40496886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به رغم اختلاف نظر اساسی با ترامپ؛

سخنگوی کاخ سفید: «مارک اسپر» همچنان وزیر دفاع آمریکا است

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «مارک اسپر» در حال حاضر همچنان وزیر دفاع آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری سی اِن بی سی، در پی انتشار گزارشاتی مبنی بر وجود اختلاف نظر میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور برای اعزام نیروهای ارتش جهت سرکوب معترضان، «کایلی مک انانی» دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اظهار داشت: «از هم اکنون، مارک اسپر همچنان وزیر اسپر است و اگر رئیس جمهور اعتماد خود را [به اسپر] از دست دهد، در آینده همگی از آن اطلاع خواهیم یافت».

گفتنی است که اسپر در یک سرپیچی فوق العاده از دستور ترامپ، روز چهارشنبه به خبرنگاران در پنتاگون گفت که از استناد به قانون شورش حمایت نخواهد کرد.

گزارشها حاکی از آن است که این اظهارات اسپر خشم ترامپ و دستیاران وی را در کاخ سفید برانگیخته است.

تاکنون نه پنتاگون و نه کاخ سفید نسبت به این گزارشها واکنشی نشان داده اند.

به گزارش مهر، اعتراض‌های سراسری آمریکا که برخورد خونین نیروهای نظامی و پلیس این کشور با سیل معترضان به بی عدالتی و نژادپرستی را در پی داشته، روز چهارشنبه وارد نهمین روز خود شد و تا کنون دست کم ۱۳ کشته بر جای گذاشته است.

درحالیکه این اعتراضات از شهر مینیاپولیس آغاز و به دیگر شهرهای آمریکا کشیده شد، اکنون با تشدید درگیری میان پلیس و مردم مقررات منع آمد و شد تقریباً در تمامی شهرها اعمال شده است.

شهرهای مختلف ایالات متحده آمریکا علیرغم اجرای قوانین منع آمد و شد همچنان شاهد حضور گسترده معترضان به کشته شدن جورج فلوید، مرد ۴۶ ساله سیاه‌پوست به دست پلیس است. در برخی از ایالت‌ها مانند نیویورک چندین مورد غارت مغازه‌ها و بازداشت معترضان نیز مخصوصاً پس از ساعت منع تردد در شهرهای مختلف گزارش شده است.

نظر شما