شناسهٔ خبر: 40496714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاد دانشگاه:

انقلاب اسلامی بی نام و نشان امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست

یک استاد دانشگاه در رشته فقه و حقوق گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بی نام و نشان امام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

صاحب‌خبر -

«علی مردانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی به ‌عنوان اعجاز قرن، آن‌چنان با نام و یاد امام راحل(ره) عجین شده که این انقلاب بی‌نام و نشان او در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

 


این استاد دانشگاه در رشته فقه و حقوق بیان داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

 


مردانی تصریح کرد: بدون شک تجلیل و تکریم امام راحل عظیم الشأن و تعظیم شخصیت والای ایشان، ادای دین به همه کسانی است که طی سالیان طولانی در راه تحقق آرمان انقلاب اسلامی جانفشانی نموده‌اند.

 


وی بیان داشت: امروز شاهد آن هستیم که بیش از پیش آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان طنین انداز شده و آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادی خواهان جهان نفوذ کرده و به ثمر نشسته است.

 


وی ضمن بزرگداشت و ادای احترام به روح بلند و ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای گرانقدر قیام خونین ١٥ خرداد، عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم پاسدار آرمان های والای امام راحل و خون پاک شهدای والامقام باشیم و برای  اعتلای این نظام مقدس و سرافرازی ایران اسلامی تلاش کنیم.

 

 


وی بیان داشت: امروز شاهد آن هستیم که بیش از پیش آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان طنین انداز شده و آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادی خواهان جهان نفوذ کرده و به ثمر نشسته است.

 

 


مردانی افزود: بزرگداشت چنین شخصیتی که برای همیشه در تاریخ، کنار اسم دلیران ماندگار خواهد ماند اهمیت دارد و راه و خط او رسالت خطیری است که بر دوش مردم سنگینی می‌کند و تبیین راه امام وظیفه‌ای همگانی است تا این مسیر با برکت استمرار یافته و نه تنها ملت ایران بلکه تمام آزادگان جهان از این سفره برکت بهره‌مند می‌شوند.

 


وی گفت: در آستانه پنجاه و هفتمین سالگی قیام خونین ۱۵ خرداد هستیم، قیامی که حضرت امام آن را مبدا نهضت اسلامی ملی ایران معرفی کرد، حادثه‌ای که امام آن را برای همیشه چراغی روشن اعلام فرمودند و باید بدانیم که این حرکت رخدادی بی نظیر بود که به خاطر ولایتمداری و بصیرت و روحیه انقلابی مردم به وقوع پیوست و قیام کفن پوشان به صورت پیاده به سوی تهران که با آغوش باز از مرگ استقبال کردند حماسه ۱۵ خرداد را، رقم زد که برخی صحنه‌های آن را جز در حماسه‌های حسینی نمی‌توان یافت و ما وظیفه داریم در برابر این حماسه تعظیم کنیم و یاد شهدا را زنده نگه داریم.

 

 

 

پایان پیام/641

نظر شما