شناسهٔ خبر: 40496523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سید آزادگان|

عراقی‌ها را دعا کنید

خبرگزاری میزان- حاج آقا ابوترابی، به بعضی از اسرا که به سربازان عراقی دشنام می‌دادند، می‌فرمود: آن‌ها را دعا کنید. از اعمال آن‌ها انزجار داشته باشید، اما نسبت به خود آن‌ها خیرخواه باشید.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی فرد در سال ۱۳۳۶ موفق به اخذ دیپلم ریاضى شد. او در سال ۱۳۳۷ به توصیه پدرش آیت الله سید عباس ابوترابی جهت تحصیل دروس دینی و حوزوی به مشهد مقدس رفت. سوابق مبارزاتی و انقلابی حجت الاسلام ابوترابی فرد که از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آغاز شده بود، با همراهی امام خمینی (ره) در نجف و سپس دستگیری توسط ساواک به جرم حمل اعلامیه سخنان امام (ره) و رفتن به زندان و شکنجه توسط نیرو‌های رژیم ستمشاهی ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بلافاصله پس از تهاجم ارتش بعث به حریم کشورمان، با همان لباس روحانیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شد و در خط مقدم مبارزه با صدامی‌ها ایستاد. وی در روز‌های نخست جنگ در سال ۵۹ در تپه‌های الله اکبر به اسارت دشمن بعثی درآمد و ۱۰ سال در اسارت دشمن بعثی ماند.

رفتار پدرانه، نیکو و پسندیده او در زندان‌های رژیم بعث باعث شده بود که اسرای ایرانی حاضر در زندان صدام، یک دلگرمی و امید و تکیه گاه را در کنار خود حس کنند.

عراقی‌ها را دعا کنید
حاج آقا ابوترابی، به بعضی از اسرا که به سربازان عراقی دشنام می‌دادند، می‌فرمود: آن‌ها را دعا کنید. از اعمال آن‌ها انزجار داشته باشید، اما نسبت به خود آن‌ها خیرخواه باشید و آرزوی هدایت آن‌ها در دل شما باشد، همان گونه که علی (ع) در جنگ صفین یاران خود را از دشنام دادن به اصحاب معاویه نهی فرمودند و آن‌ها را دعوت کردند برای هدایت دشمنان و حفظ خون‌های دو طرف دعا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما