شناسهٔ خبر: 40496075 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

در تعطیلات سال جاری میلادی :

ایکس باکس سری ایکس به زودی عرضه خواهد شد

زومجی

طبق اطلاعات منتشر شده در فامیتسو و برخلاف نسل هشتم، کنسول ایکس‌باکس سری ایکس همزمان با عرضه جهانی در فروشگاه‌های ژاپن نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

با نزدیک شدن به روزهای پایانی عمر کنسول‌های نسل هشتم، حرف‌وحدیث راجع‌به پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس به اوج خود رسیده است. یکی از نگرانی‌ها و مسائل مربوط‌به کنسول آینده مایکروسافت احتمال ادامه‌ دادن سیاست گذشته مبنی‌بر تأخیر در عرضه آن در کشور ژاپن است.

براساس شواهد موجود به‌نظر می‌رسد فیل اسپنسر و تیم تولید کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس این بار اما دیدگاه خود را تغییر داده‌ند؛ چراکه در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، مایکروسافت در نسخه ژاپن مجله فامیتسو به‌صورت رسمی تایید کرد که کنسول نسل نهم همزمان با عرضه جهانی در تعطیلات سال میلادی در کشور ژاپن نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

تا این لحظه Halo Infinite، بازی Assassin’s Creed Valhalla، بازی Scarlet Nexus و همچنین Bright Memory: Infinite قرار است همزمان با روز عرضه ایکس‌ باکس سری ایکس منتشر شوند.

با تایید رسمی مایکروسافت، به این نتیجه می‌رسیم که هدف و تمرکز ردموندی‌ها از بازار ژاپن برخلاف زمان عرضه کنسول ایکس‌ باکس وان تغییر پیدا کرده و همسو با بازار غرب شده است. اگر به‌خاطر داشته باشید یکی از انتقادهایی که در نسل گذشته به مایکروسافت وارد شده بود، عرضه کنسول ایکس‌باکس وان با تأخیر ۱۰ ماهه در ژاپن بوده که باعث نارضایتی زیادی نیز شد.

احتمالا اطلاع دارید که اسپنسر چندی پیش اعلام کرده بود که عملکرد ایکس‌‌باکس در نسل بعدی در کشور ژاپن به‌مراتب بهتر از گذشته خواهد بود. به‌منظور اثبات این ادعا پس از مدت‌ها بالاخره از چندی پیش سرویس ایکس باکس گیم پس برای کاربران ژاپنی دوباره دردسترس قرار گرفت.

منبع:زومجی

نظر شما