شناسهٔ خبر: 40495419 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران:

جشنواره مجازندران همه را شگفت زده کرد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه جشنواره "مجازندران" همه را شگفت زده کرد، گفت: تجربه جشنواره مجازندران نشان داد که دانش آموزان مازندران در فضای مجازی خبره بودند و مبتدی نبودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ "محمد شعبانی" با تشریح فعالیت های فرهنگی و پرورشی در آموزش و پرورش مازندران افزود: کار در حوزه پرورشی و فرهنگی بسیار وسیع و پیچیده است که شامل تمام دانش آموزان در هر مقطع و جنسیتی می شود و در زمینه هنر محدودیتی وجود ندارد و دانش آموزان با هر نوع مهارت، توانایی و قابلیتی می توانند در رشته های فرهنگی، هنری، قرآنی، علمی و پژوهشی خود را نشان دهند.

وی با بیان اینکه شعار ما این است که دانش آموزان ما دارای استعدادهای برتر و بالقوه ای هستند و ما موظفیم بستر را برای آنها فراهم کرده و در همه حوزه ها ورود کنیم، تصریح کرد: جنس فعالیت های فرهنگی داوطلبانه است و این نوع فعالیت ها باید ویژگی و جذبه هایی داشته باشد تا دانش آموزان به خاطر این ویژگی به این نوع فعالیت ها روی بیاورند.

این مسئول اظهار کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، نگران محبوس بودن دانش آموزان در فضای منزل و همچنین کاهش شادابی و نشاط آنها بودیم و بدین جهت سعی بر این شد برنامه‌های مختلفی را فراهم کنیم تا فضای شادی برای دانش آموزان در منزل مهیا شود.

معاون پرورشی آموزش وپرورش مازندران ادامه داد: سعی کردیم تا با ایجاد بستر مناسب، دانش آموزان با هر نوع ظرفیت و مهارتی وارد میدان شوند و در این راستا کارشناسی های متعددی صورت گرفت و سرانجام به نظریه ای به نام مجازندران رسیدیم.

شعبانی با تاکید بر اینکه فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی بدون هیچ گونه مسابقه، قهرمان پروری و محدودیتی بود، اذعان کرد: تجربه مجازندران نشان داد که دانش آموزان مازندران در فضای مجازی خبره بودند و مبتدی نبودند و ما مفتخریم که توانستیم از این فضا استفاده درست و بهینه داشته باشیم و دانش آموزان با قابلیت متعدد را در بستر فضای مجازی وارد کنیم.

وی افزود: در دوران قرنطینه پارادوکسی را تجربه کردیم و آن این بود که از طرفی آوردن گوشی به مدارس ممنوع و خطر ساز است و دانش‌آموزان تحت مراقبت شدید برای استفاده از فضای مجازی بودند و از طرف دیگر با ورود کرونا پای دانش آموزان به فضای مجازی باز شد و بچه ها در این محیط فعالیت داشتند همچنین ما در این دوران حضور دانش‌آموزان را پررنگ‌تر در فعالیت ها دیدیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آموزش و پرورش می‌تواند مرکز ثقل همه تحولات باشد و اگر ما به دانش آموزان اعتماد کنیم سرمایه های بی نظیری هستند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران افزود: در هفته اول شروع جشنواره روزانه حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ اثر دریافت شد اما با گذشت چند هفته روزانه بیش از هزار اثر دریافت می‌شد.

وی ادامه داد: دانش آموزان در رشته‌های مختلف شامل ساخت کلیپ، مدافعان سلامت، رشته‌های ورزشی، هنرهای تجسمی، تصویرنگاری، کارهای هنری، هنرهای دستی، پرورش گل و گیاه، موسیقی و... در این جشنواره شرکت کردند.

شعبانی با بیان اینکه ویژگی های ممتاز جشنواره مجازندران رونمایی از آثار دانش آموزان در هر شکل و بدون محدودیت بود، تصریح کرد: تصاویر و فیلم دانش آموزان در کانال بارگذاری می شد تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان آثار دیگر دانش آموزان و رشته‌های مختلف را ببینند.

وی با اشاره به این که حتی بسیاری از معلمان، کارشناسان، مسئولین، مشاوران نیز علاقه مند به بازدید این کانال شدند، ادامه داد: بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها ساعت‌ها در این کانال مشغول دیدن آثار بودند و ما به گونه ای توانستیم فضای مجازی را به تصرف خود در بیاوریم ضمن اینکه دانش آموزان بتوانند از این بستر استفاده کنند.

این مسئول اظهار کرد: تعداد آثاری که تا به امروز در کانال بارگذاری شده بیش از ۲۷ هزار اثر است که میان اعضای فعال کانال و کلیه دانش‌آموزانی که برای ما آثار فرستادند قرعه‌کشی صورت گرفت و ۱۵۰ نفر به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

شعبانی با بیان اینکه تاریخ اختتامیه جشنواره ۲۰ اردیبهشت بود و نتایج جشنواره ۴ خرداد همزمان با عید فطر اعلام شد؛ گفت: علی رغم اینکه تیم های متعددی برای داوری آثار برتر آماده بودند ولی به جهت وسعت فعالیت‌ها حدود ۲ هزار اثر را انتخاب و از این تعداد ۱۰۰ اثر به عنوان آثار برتر به صورت قرعه کشی انتخاب شدند ولی در نظر داریم به جهت حفظ روحیه دانش آموزان و تراکم بالای آثار ، ۱۰۰ اثر دیگر به این مجموعه اضافه کنیم که مجموعا ۲۰۰ اثر برتر معرفی می شوند.

وی در پایان بیان کرد: مطالبه اکثر خانواده ها این است که این جشنواره ادامه داشته باشد و ما درصدد این هستیم تا در تابستان جشنواره مجازندران دو را اجرا کنیم.

نظر شما