شناسهٔ خبر: 40494695 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ: اگر در ناآرامی‌های نیویورک دخالت کنم، موضوع خیلی زود حل می‌شود!

رئیس جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه مدعی شد که اگر شخصا در ناآرامی‌های نیویورک دخالت کند، اعتراضات خیلی زود مهار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای در روز چهارشنبه تهدید کرد که در صورت عدم توانایی مسئولان ایالتی در کنترل اعتراضات، شخصا برای کنترل  اوضاع شهر نیویورک مداخله خواهد کرد.

نیویورک طی روزهای اخیر شاهد اعتراضات گسترده‌ای نسبت به نژادپرستی نهادینه‌ شده در جامعه آمریکا بوده است.

ترامپ در گفت‌وگو با رادیو فاکس‌نیوز گفت: «اگر آن‌ها نتوانند ناآرامی‌ها را مدیریت کنند، من آن را فوری و سریع حل خواهم کرد».

رئیس جمهور آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته از سران ایالت نیویورک خواسته تا در مورد فعال کردن گارد ملی برای سرکوب تظاهرات در شهر نیویورک تصمیمی قاطع بگیرند. ترامپ بارها مدعی شده که نیروهای امنیتی باید در ایالت‌های مینیاپولیس و واشنگتن مستقر شوند تا بدین ترتیب اعتراضات در این دو ایالت مهار شود.

ترامپ همچنین مدعی شد که تا حد بسیار زیادی اعتراضات در آمریکا مهار شده است.

ترامپ در این‌باره گفت: «شب گذشته هیچ مشکلی نداشتیم. شاید خوب به نظر نرسد، اما واقعیت این است که باید نیروهای امنیتی را در کشور مستقر کنیم. ما به قانون و نظم احتیاج داریم».

پیش از این فرماندار نیویورک مخالفت خود را با به‌کارگیری نیروهای گارد ملی در نیویورک اعلام کرده بود.

در پی کشتار ناجوانمردانه جورج فلوید، اعتراضات طی هفته گذشته آمریکا را در برگرفته است. این اعتراضات به طور کلی صلح آمیز بوده است، هرچند که در مواردی اعتراضات به خشونت کشیده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما