شناسهٔ خبر: 40494344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجام 42 هزار ماموریت اورژانس چهارمحال و بختیاری در سال98/ تصادفات، مشکلات قلبی و تنفسی در صدر ماموریت‌ها

رئیس فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری در خصوص آمار ماموریت‌های سال 98، گفت: طی 42 هزار ماموریت در استان، بیش از 10 هزار ماموریت برای تصادفات جاده‌ای بوده است.

صاحب‌خبر -

محمد حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص عملکرد اورژانس در سال گذشته، گفت: در سال 98 تعداد 42 هزار ماموریت اورژانس در سطح چهارمحال و بختیاری انجام شد و تعداد 800 هزار تماس با سامانه 115 گرفته شده است.

رئیس فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این 42 هزار ماموریت اورژانس تقریبا 10 هزار مورد تصادف بوده و دلیل عمده مابقی ماموریت‌ها مشکلات قلبی و تنفسی است.

وی اظهارداشت: از جمله ماموریت‌های فصلی اورژانس در 6 ماهه اول سال حوادث غرق‌شدگی و در 6 ماهه دوم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است که این مسمومیت در کشور 223 نفر فوتی داشته و در استان نیز باعث مرگ سه نفر شده بود که با کاهش چشمگیری در مقایسه با سال 97 مواجه بودیم.

سرعت عمل اورژانس استان بالاتر از استاندارد است

این مسؤول در خصوص زمان استاندارد رسیدن اورژانس از موقع اولین تماس، گفت: از زمان وقوع حادثه و تماس با سامانه 115 تا رسیدن واحدهای اورژانس زمان استانداردی تعیین شده که در کشور ما این زمان در شهر هشت دقیقه و در جاده 14 دقیقه می‌باشد که به همت پرسنل دلسوز فوریت‌های استان به صورت میانگین زمان 8 دقیقه شهر به 5 دقیقه و زمان 14 دقیقه جاده به 9 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 350 نفر نیروی عملیاتی اورژانس به همراه 81 آمبولانس مجهز در قالب 51 پایگاه فعال در سطح استان آماده خدمات رسانی‌اند.

انجام 6 هزار ماموریت اورژانس، در فروردین و اردیبهشت 

حیدری در خصوص آمار عملیات‌های دو ماهه اول سال جاری، گفت: تعداد 6 هزار ماموریت در دو ماهه اول سال جاری انجام شده که تعداد  یک هزار مورد از این ماموریت‌ها تصادف بوده و مابقی اکثرا موارد قلبی و تفسی است.

وی در خصوص حوادثی که در حین ماموریت برای پرسنل اورژانس اتفاق افتاده گفت: در سال قبل تعداد 12 نفر از پرسنل اورژانس در حین ماموریت و انجام وظیفه زخمی شدند که عمدتا این حوادث در ماموریت‌های مربوط به تصادف رخ داده ‌است.

رئیس فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: پرسنل اورژانس در مواجهه با ویروس کرونا نیز هم‌پای سایر تیم‌های درمانی مشغول به فعالیت شدند وظیفه‌ی سخت‌تری نیز داشتند چون هر بیمار حادثه‌دیده را باید مبتلا به کرونا تلقی می‌کردند که امدادرسانی را برای آن‌ها سخت‌تر می‌کرد و متاسفانه تعداد هفت نفر از پرسنل نیز در حین امدادرسانی مبتلا به ویروس کرونا شده که بهبود یافتند.

انتهای پیام/3339/م

نظر شما