شناسهٔ خبر: 40493985 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

ناراحتی آوا مشکاتیان از تخریب خانه پدرش

آوا مشکاتیان با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش از تخریب خانه پدرش گلایه کرد.

صاحب‌خبر -

خبرآنلاین: آوا مشکاتیان، فرزند استاد پرویز مشکاتیان معروف به پدر سنتور ایران با انتشار متنی در صفحه شخصی اینستاگرامش به تخریب خانه پدرش در نیشابور واکنش نشان داد.

مشکاتیان در این پست نوشت: «خیلی روبه‌راه نیستم. اخبار و پیام‌هایی هم که دریافت می‌کنم نمک به زخم‌های خودم و خانواده‌ام است. چند روز از این فضا دور خواهم ماند تا احوالم بهتر بشه. اینکه سرزمین ما متولیان فرهنگی دلسوز ندارد خبر تازه‌ای نیست. در تمام عمرم شاهد این موضوع بودم و بعد از رفتن پدرم در این یازده سال این موضوع را بیشتر درک کردم.»

ناراحتی آوا مشکاتیان از تخریب خانه پدرش

صبح امروز خبری منتشر شد درباره تخریب خانه زنده‌یاد پرویز مشکاتیان، موسیقی‌دان و آهنگساز مطرح ایرانی. خبری که محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور ضمن تایید آن به یکی از خبرگزاری‌ها گفت: «تخریب این خانه تاریخی صبح امروز توسط مالک آن انجام گرفت که متأسفانه بعد از اطلاع ما حدود ۹۰ درصد بنا تخریب شده بود.»

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور با بیان اینکه با پیگیری و دستور مقام قضائی تخریب بنا متوقف شد، افزود: «اداره میراث فرهنگی شهرستان در حال انجام مراحل پایانی ثبت ملی این خانه تاریخی بوده و این موضوع را به مالک نیز اطلاع داده بودیم، اما متأسفانه مالک بدون اطلاع ما اقدام به تخریب بنا نموده است.»

برچسب‌ها:

نظر شما