شناسهٔ خبر: 40493965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

در کنار مردمی هستیم که خواستار عدالتند

گلدن‌گلوب علیه نژادپرستی!

صاحب‌خبر -

بانی‌فیلم- دیبا داودی

در حالی که همچنان آتش اعتراضات ضدنژادپرستی مردم امریکا بیشتر شهرهای این کشور را گرفته، بخش بزرگی از هنرمندان سیاهپوست هم در همراهی با مردم معترض، علیه سیاست‌های اقتصادی و عملکردهای نژادپرستانه هیات حاکمه سخن گفتند.
هرچند این اعتراضات با حضور برخی از هرج‌و‌مرج‌طلبان که دست به غارت فروشگاه‌ها و مغازه‌های مردم عادی زده‌اند، شکلی آنارشیستی به خود گرفته است اما این مسائل موجب نشده تا دیدگاه مثبت جمعی به اعنراضات مردم در برابر ناعدالتی‌هایی که علیه قشر فرودست جامعه امریکا اعمال می‌شود کمرنگ شده و یا تغییر یابد.
نکته جالب توجه در این اعتراضات که شعله‌های آن به واسطه کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست در شهر مینیاپولیس برافروخته شد، همراهی پلیس برخی از شهرها با مردم معترض و عصبانی شهرهاست. زانو زدن ماموران پلیس برابر تظاهرکنندگان جوّ خشونت اعتراض‌ها را به نسبت کم کرده و این سیاست همراهی ماموران با مردم، منجر به ایجاد حس نوعدوستی میان نیروهای پلیس و مردم شده. این در حالی‌ست که دونالد ترامپ فرمانداران ایالت‌هایی را که شاهد شورش مردمی و تظاهرات هستند تهدید کرده در صورت نداشتن توانایی کنترل مردم، ارتش این کشور را برای ایجاد نظم به آن ایالت‌ها گسیل خواهد داشت.
حرف‌های ترامپ نه تنها از شدت تظاهرات نکاسته بلکه با واکنش منفی بسیاری از سیاستمداران مواجه شده است.
از سوی دیگر با ادامه ناآرامی در بیشتر شهرهای امریکا، امروز چهارشنبه سایت رسمی گلدن گلوب در بیانیه‌ای ضمن سیاه کردن تصویر اول، همبستگی خود را مردم این کشور اعلام کرد.

در بیانیه گلدن گلوب آمده:
«ما با همبستگى در کنار زنان و مردانى که در سراسر ایالات متحده خواستار عدالت و حقوق برابر هستند مى ایستیم.
ما سهم هنرمندان و خالقان اثر سیاهپوست را گرامى مى‌داریم و در غم جامعه سیاهپوستان شریکیم.
ما مصمم هستیم تا وظیفه خود را براى ساختن محیطى امن‌تر و برابر انجام دهیم.»

اشتراک گذاری در:

نظر شما