شناسهٔ خبر: 40493501 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین حق جو تبیین کرد

فعالیت های مهم امام خمینی (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی

حوزه/ همه تلاش امام راحل این بود که نباید کشور و نظام مبتنی بر ارزشهای دینی به کشورهای بیگانه تکیه کند. اگر این گونه باشد شکست حتمی است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حقجو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال امام راحل و قیام ۱۵ خرداد گفت: در خرداد سال ۴۲ کار بزرگی از سوی امام راحل شکل گرفته است و ایشان برای تثبیت این قیام کارهایی انجام داده اند که یکی از آنها تربیت نیرو در رسته های مختلف فرهنگی، سیاسی، معنوی، اجتماعی و مدیریت بوده است؛  البته این کار در قیام انبیاء الهی هم سابقه دارد.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: از دیگر کارهای ایشان، شناسایی نیروهای فعال فرهنگی و اجرایی بوده است. این مسئله در دوران تبعید به خوبی خود را نشان داد و امام راحل از این نیروها برای ترویج اندیشه خود بهره می گرفت.

وی بیان داشت: برنامه دیگر برای ایجاد انقلاب بزرگ، تبیین و پیاده کردن دین مبتنی بر وحی و حکومت بر اساس ارزشهای دینی و قرآنی بوده و اساسا ایشان دنبال جنگ و ترور کسی هم نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو گفت: در این راه ایشان با بسیاری از انحرافات فکری و سکولاری و ضد دینی مبارزه کرد و حتی اجازه نداد خللی در ادامه راه  و مسیر انقلاب پیدا شود.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: تلاش امام راحل این بود که نباید کشور و نظام مبتنی بر ارزشهای دینی به کشورهای بیگانه تکیه کند. اگر این گونه باشد شکست حتمی است.

وی بیان داشت: عامل دیگر که امام راحل در نهضت خود توجه داشته اند، راه اندازی نهادهایی مانند شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری و ... بود تا بتواند جلوی هر نوع لغزش را بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حقجو گفت: اگر بعضی از نهادها در انقلاب موفق هستند چون از ابتدا زیر نظر ولایت فقیه بودند و رهبر انقلاب دائما بر آنها نظارت داشته است.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: نکته آخر توجه امام راحل به نقش مردم بوده است. همواره این مسئله مورد توجه ایشان بوده است و از مردم حمایت می کردند.

۳۱۳/۴۰

نظر شما