شناسهٔ خبر: 40493226 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیر مدرسه علمیه علوی قم:

فقط نباید به فکر برگزاری سالگرد امام خمینی (ره) بود/ باید از ایشان درس بگیریم

حوزه/ در سالگردها نباید تنها به فکر برگزاری آن باشیم؛ بلکه مهم درس آموزی و عبرت گیری است. باید در زمینه درس گیری از حرکت امام راحل فعالیت دقیق تر و جدی تری داشته باشیم تا نهایتا بتوانیم شاهد شکل گیری حکومت حضرت مهدی(عج) باشیم.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اقبالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مهمترین عوامل نهضت و انقلاب امام راحل گفت: یکی از عوامل اصلی نهضت، مبانی دینی و عقیدتی است. این مسئله نشان دهنده توجه دین به همه مسائل زندگی است، یعنی دین برای همه شئون زندگی برنامه دارد و بر این اساس می خواهد انسان به سعادت و تکامل برسد.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: عامل دیگر در نهضت ایشان، توجه به مردم بوده است؛ بطوری که قیام امام، جامعه اسلامی را متحول کرد، به مردم نشاط و امید واعتماد به نفس و زندگی و حیات دوباره داده و کاری کرد که فشار دشمنان از مردم برداشته و حتی مردم بتوانند خواسته های خود را به حکومت ها ارائه و مطرح کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: عامل دیگر در نهضت، ولایت، درایت و  رهبری هوشمندانه امام راحل می باشد. امام راحل فردی عالم، فقیه، مجاهد، مدیر، مدبر و با بصیر و عارف و با خدا بود. ایشان خدا محور و مردم و جوانان را هم خدا محور و دلباخته کرد.

وی اضافه کرد: ایشان همواره بر خدا محوری و حکومت بر مدار دین تأکید دارد. دنبال اجرای اهداف اسلام و انبیاء الهی بود. وقتی به آغاز نهضت تا پایان آن نگاه می کنیم، در همه مراحل تفکر و ایده امام راحل قابل تغییر و خدشه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی گفت: همین ویژگی و خصوصیات ایشان مردم را به میدان کشاند، تاجایی که مردم برای به ثمر نشتن هدف و برنامه این عالم ربانی و فقیه نستوه خون و جان دادند.

مدیر مدرسه علمیه علوی  با بیان این که امام راحل دنبال استقرار حکومت بر مبنای دین بوده  و اجرا هم کرد، عنوان داشت: اگر ما هم به این سه عامل مهم که بیان شد، توجه داشته باشیم در ادامه می توانیم انقلاب را تداوم و کشور را هم رشد دهیم. تا کنون و در طول این ۴۰ سال وقتی این سه مسئله مردم، ولایت و اعتقاد و دین در کنار هم بودند، کشور به اقتدار رسیده است.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: اگر هر کدام از این سه عامل نباشد، قطعا شکست حتمی خواهد بود و لذا تکیه بر این سه عامل  مهم نهضت امام راحل یعنی مردم، ولایت فقیه و  اعتقاد و دین باعث بیمه شدن نظام و کشور می شود.

وی اضافه کرد: ما بر این باوریم که رمز موفقیت رهبری امام خامنه ای هم همان خصوصیات امام راحل است و حتی موجب اقتدار و قدرت کشور شده است. نمونه از آن اقتدار و قدرت، حرکت دادن چند کشتی حامل نفتی به کشور ونزوئلا در جلوی چشم استکبار جهانی است.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی با بیان این که امروز بر این باوریم که مبانی دینی انقلاب و آرمانهای امام راحل برای مردم مظلوم تبدیل به الگو شده است ولی نباید به این موارد بسنده کنیم گفت: مهمتر از الگو، تلاش برای رشد کشور و جهش تولید است و در کنار این تلاش نیز باید به صادر کردن فکر و اندیشه انقلاب باشیم.

مدیر مدرسه علمیه علوی افزود: نمونه ای از آن فکر و اندیشه انقلابی، راه اندازی گروه های مقاومت و توسعه آن در عراق و لبنان و سوریه است. امروز هم که در سالگرد رحلت امام راحل قرار داریم به تعبیر رهبر انقلاب باید از تحولات انقلاب امام راحل درس و عبرت  بگیریم و هر کدام به رسالت خود عمل کنیم.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه در سالگردها نباید تنها به فکر برگزاری آن باشیم؛ بلکه مهم درس آموزی  وعبرت گیری است  افزود: باید در زمینه درس گیری از حرکت امام راحل فعالیت دقیق تر و جدی تری داشته باشیم تا نهایتا بتوانیم شاهد شکل گیری حکومت حضرت مهدی(عج) باشیم.

۳۱۳/۴۰

نظر شما