شناسهٔ خبر: 40492832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در آینده ای نزدیک؛

پایش درختان شهر مشهد با فناوری‌های نوین الکترونیکی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: به زودی پایش درختان با استفاده از فناوری‌های نوین الکترونیکی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با بیان این که پلاک کوبی الکترونیکی درختان بستری مناسب برای شناسایی و مدیریت درختان است گفت: پلاک کوبی الکترونیکی درختان در سراسر دنیا به صورت مکانیزه و مدرن، با هدف جمع‌آوری و حفظ اطلاعات درختان، بررسی وضعیت فعلی آن‌ها و همچنین برنامه‌ریزی کلان برای آینده آن‌ها انجام می‌شود.

او افزایش دقت و سرعت در کار، کوتاه شدن فرآیند‌های کاری و صرفه جویی در منابع و هزینه‌ها را از مزایای روش الکترونیکی پلاک کوبی درختان در مشهد برشمرد و افزود: پلاک‌های الکترونیکی با روشی نوین و هم چنین با بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده در حال پیگیری است و به زودی در دستور کار سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به این که پلاک‌های الکترونیکی در مقابل فشار‌ها مقاوم و آسیب کمتری به درخت می‌رساند، ادامه داد: این پلاک‌ها در شرایط سرمای ۳۰ تا ۶۵ درجه زیر صفر یا در گرمای شدید هم از بین نمی‌رود و می‌تواند اطلاعات را ارائه کند.

سلامی بیان کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد در مهر ماه ۸۶ برای نخستین بار عملیات میدانی فهرست برداری و ثبت مشخصات درختان سطح شهر را برای حفاظت از آنان برای نسل‌های آینده آغاز نمود.

او تصریح کرد: روش سنتی که پیش از این در راستای شناسایی و ساماندهی درختان سطح شهر مشهد مورد استفاده قرار گرفته است با وجود نشانه گذاری یک میلیون و ۵۰۰ اصله درخت، دارای مشکلات زیادی، چون نیاز به نیروی انسانی و زمان بیشتر، احتمال خطای انسانی و امکان از بین رفتن پلاک‌ها با عوامل محیطی بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تاکید کرد: درختان به عنوان عنصر حیات بخش طبیعت هستند بنابراین خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان جهت تامین منابع مالی در تسریع طرح پلاک گذاری الکترونیکی درختان در کلان شهر مشهد هستیم.

سلامی اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری مشهد نگهداری فضای سبز بوده که به منظور نظارت دقیق بر فعالیت‌های پیمانکاران اطلاعات کامل فضای سبز و از جمله درختان سطح شهر در سامانه جامع فضای سبز موجود بوده و مرتباً به روز رسانی می‌شوند همچنین در راستای حفاظت درختان قدیمی، پروژه ساماندهی درختان در معابر اصلی و فرعی در حال انجام است.
 
انتهای پیام//م.ب

نظر شما