شناسهٔ خبر: 40492620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

اکیپ‌های ویژه راهداری برای کنترل تراکم ترافیکی در استان مازندران مستقر شدند

با توجه به تعطیلات نیمه خردادماه، تراکم ترافیکی در محورهای استان وجود دارد که بر همین اساس اکیپ‌های ویژه راهداری در جاده‌های مازندران مستقر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از ساری : با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا امسال تنها نوروز ۵۰ سال اخیر بود که به‌دلیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، مسافران و گردشگران در مازندران حضور نداشتند اما با تدابیر دولت پس از ماه مبارک رمضان و اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری هوشمند، محورهای مازندران بار دیگر به روی مسافران باز شده و با توجه به نزدیک ‌شدن طرح‌های سالم‌سازی سواحل، تراکم ترافیکی در محورهای مازندران ایجاد شده است.

اگر چه وزارت بهداشت از مردم خواسته تا در این ایام از مسافرت غیرضروری خودداری کنند اما متاسفانه با توجه به تعطیلات نیمه‌ خردادماه هم‌اکنون جاده‌های مواصلاتی، درون شهری، کوهستانی و جنگلی مازندران مملو از حضور مسافران و گردشگران شده است.

به‌منظور کنترل مدیریت جاده‌ای و ترافیکی، اکیپ‌های راهداری در محورهای مازندران ایجاد شده و تا پایان روز جمعه ماموران پلیس در جاده‌های مازندران مستقر هستند.

سرهنگ علی‌رضا قدمی فرمانده پلیس راه مازندران با اشاره به استقرار نیروهای پلیسی و انتظامی در محورهای استان از یک‌طرفه شدن محور کندوان خبر داد و گفت: ترافیک در محورهای هراز و سوادکوه به‌صورت نیمه‌سنگین و روان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت جوی مازندران آفتابی و صاف است، از مسافران خواست تا از  پارک و استقرار مقطعی و دائمی در جوار جاده‌های کوهستانی و شریانی مازندران خودداری کنند.

استقرار ۲۰ اکیپ ویژه راهداری در استان

عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز از اقدامات ویژه در زمینه عملیات راهداری و ایمن‌سازی محورها در تعطیلات نیمه دوم خرداد ماه و حجم بالای سفربه این استان  با هدف افزایش تأمین ایمنی محورها برای کاربران جاده ای خبر داد.

وی افزود: مازندران به‌دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی همواره در فصول مختلف سال نظیر ایام تعطیلات، گردشگران و مسافران بسیاری را سراسر کشور پذیرا بوده و از این رو محورهای مواصلاتی این استان همواره پرترافیک و پرتردد است.

نجفی از استقرار ۲۰ اکیپ ویژه راهداری و نظارت ترابری این اداره کل با تجهیزات و امکانات راهداری در سطح محورهای شریانی استان خبر داد و گفت: این اداره‌کل با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نیمه دوم خرداد و پیش بینی بالای تردد، اکیپ‌های خود را با هدف ارتقا ایمنی و خدمات‌رسانی به‌هنگام راهداری مستقر کرد.

تشدید در اجرای طرح کنترل و نظارت بر وسایل نقلیه عمومی 

همچنین علی نصیری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نیمه دوم خرداد ماه و حجم بالای تردد و سفر، طرح کنترل و نظارت بر وسایل نقلیه عمومی در این استان با هفت اکیپ شبانه روزی با شدت و نظارت دقیق تر در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: این طرح به منظور  بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون با تخلفات رانندگی در جهت ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتیهای جاده ای توسط این اداره کل و قرار گاه پلیس راه استان در دست اجرا است.

48

برچسب‌ها:

نظر شما