شناسهٔ خبر: 40492520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قیام 15 خرداد آغاز تحقق اراده مردم ایران در راه مبارزه با استکبار بود

سرپرست دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گلستان گفت: قیام خونین 15 خرداد آغاز تحقق اراده مردم ایران در راه مبارزه با استکبار جهانی و ظلم و ستم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت الاسلام جلال عراقی بعد از ظهر امروز در جمع تعدادی از دانشجویان استان گلستان اظهار کرد: یکی از مبانی راهبردی و استراتژیک امام خمینی (ره) توجه به موضوع تقریب و وحدت میان امت اسلامی جهان بود.
وی با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی ( ره) تصریح کرد: امام خمینی (ره) با اندیشه‌های ناب خود تلاش می‌کرد تا کشورهای اسلامی را به نزدیک کند و در این مسیر هم جلوه‌های گوناگونی از همگرایی را آفرید.
سرپرست دانشگاه تقریب مذاهب گلستان ادامه داد: فعال شدن نقش سازمان کنفرانس اسلامی، گسترش ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی میان کشورهای اسلامی و ایجاد تشکل‌هایی مانند سازمان همکاری اقتصادی «اکو» از جمله تلاش‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی در راستای همگرایی کشورهای اسلامی بود.
وی خاطرنشان کرد: پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و خون شهدا تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری یکی از راه‌های اصلی اعتلای نظام مقدس جنهوری اسلامی است.

* قیام 15 خرداد جنبشی ماندگار و نقطه عطفی در کارنامه درخشان انقلاب اسلامی است
عراقی با بیان اینکه قیام 15 خرداد جنبشی ماندگار و نقطه عطفی در کارنامه درخشان انقلاب اسلامی است، گفت: قیام 15 خرداد سرآغاز تحقق اراده مردم ایران در راه مبارزه با استکبار جهانی، طاغوت، ظلم و استبداد بود.
وی اضافه کرد: قیام 15 خرداد آغاز تحول و دگرگونی‌هایی شگفت‌آور در به ثمر نشستن اراده مردم برای سرنگونی ظلم و ستم بوده که به جرات می توان این روز را " یوم الله" نامید.
سرپرست دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گلستان گفت: جوانان انقلابی ما باید با مطالعه و تحقیق درباره مبارزات مردم در این روز از شجاعت، اراده و جانفشانی و فداکاری های آنها درس زندگی و ایثار  و شهادت را بیاموزند.
انتهای پیام/2307

نظر شما