شناسهٔ خبر: 40491967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شناسایی ۲۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده طی ۲۴ ساعت گذشته، نتایج آزمایش ۲۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ مثبت اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی اظهار کرد: تا ظهر ۱۴ خرداد، ۲۲۷۳ نفر در خراسان شمالی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که شامل ۹۴۴ نفر بستری و ۱۳۲۹ نفر سرپایی می‌باشند.

وی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۲۱۳ نفر، شیروان ۲۵۷ نفر، فاروج ۱۴۰ نفر، مانه و سملقان ۲۲۱ نفر، جاجرم ۶۸ نفر، گرمه ۴۵ نفر، راز و جرگلان ۱۴۷ نفر و اسفراین ۱۸۲ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سروصورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۸۴ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده‌اند.

هاشمی افزود: آزمایش ۳۴۹۷ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش‌شده است و هم‌اکنون ۱۱۸ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

انتهای پیام/

نظر شما