شناسهٔ خبر: 40491779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه همدان:

مدیر انقلابی با مواضع امام (ره) و مقام معظم رهبری همراهی می کند

همدان - امام جمعه همدان گفت: مدیر انقلابی کسی است که با مواضع امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب همراهی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) در شهرستان اسدآباد با بیان اینکه حضور مردم در این مراسم نشان دهنده توجه به امام و آرمان‌های امام و انقلاب است، عنوان کرد: مسئولان و طلاب نه تنها در این روز که در طول سال باید بیشتر به سخنان و نصایح امام خمینی (ره) توجه کنند.

وی گفت: جوانان و نسل جدید که از نزدیک امام خمینی (ره) را درک نکرده‌اند با مطالعه سخنان حضرت امام می‌توانند با این شخصیت بی‌نظیر در عصر حاضر آشنا شوند.

امام جمعه همدان افزود: اینکه امروز راحت از زیر پا گذاشتن اسرائیل و افول آمریکا حرف می‌زنیم و پایگاه آمریکا در عین الاسد را بمباران می‌کنیم، نشأت گرفته از ویژگی‌هایی است که در وجود حضرت امام وجود داشت.

وی گفت: اگر کسی می‌خواهد علیه فرعون‌های زمان فریاد بزند و در عرصه اجتماعی احیا کننده کلمه الله باشد، باید یک ویژگی خاص داشته باشد و آن هم قیام علیه خود است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ویژگی برجسته حضرت امام را مهذب بودن و معنویت ایشان بر شمرد و عنوان کرد: امروز اگر مسئولان می‌خواهند مدیریت و تدبیر داشته باشند باید ادامه دهنده همین راه و روش حضرت امام (ره) باشند.

وی بابیان اینکه کسی بدون حکمت نمی‌تواند تدبیر کند و لازمه حکمت نیز داشتن معنویت است، افزود: برای دستیابی به این موضوع نیازمند بازگشتن به وصیت نامه و بیانات امام در صحیفه نور هستیم.

هر جا به حرف‌های امام و رهبری عمل کردیم، شاهد پیشرفت بوده‌ایم

آیت الله شعبانی با بیان اینکه هر جا به حرف‌های امام و رهبری عمل کردیم، شاهد پیشرفت بوده‌ایم، مطرح کرد: راه‌حل رفع مشکلات کشور انقلابی بودن است و معیار انقلابی بودن هم امام و رهبری هستند، به این معنی که ما کسی را انقلابی می‌دانیم که با مواضع امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب همراهی کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات از جایی شروع شد که پس از انقلاب، عده‌ای انقلابی عمل نکردند، عنوان کرد: ایران در سه ماه گذشته در مقابله با کرونا موفق عمل کرد و در کنترل این بیماری توانستیم حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم که علت آن نیز جهادی و انقلابی عمل کردن کشور بود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: مشکل اقتصادی پیچیده‌تر از ویروس کرونایی نیست که هیچ تجربه‌ای در زمینه آن نداشتیم، اما توانستیم با روحیه جهادی در آن سربلند شویم.

وی با تاکید بر اینکه امام به ما یاد داد که در برابر مستکبران ایستادگی کنیم و مسئولان خودشان را خادم مردم بدانند، گفت: اینکه حضرت امام در بهشت زهرا (س) در اولین سخنرانی خود و رهبر معظم انقلاب در شعار سال‌ها مباحث اقتصادی را مطرح می‌کنند، به این معنی است که ورود به این مسئله بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امام فردی حکیم بود که فهمید آمریکا یک طبل تو خالی است، عنوان کرد: آنچه امروز در آمریکا در برخورد با نژادهای دیگر می‌بینیم همان حقوق بشر آمریکایی است.

وی عنوان کرد: اینکه حضرت آقا می‌فرمایند آمریکا رو به افول است باید بدانیم که این حرف‌ها پشتوانه دارد و پشتوانه آن نیز به جهت اتصال به حضرت حق و معنویت ایشان است.

امام جمعه همدان با اشاره به شروع به کار مجلس یازدهم، عنوان کرد: ما از مجلس انتظار معجزه نداریم که در مدت کوتاهی همه مشکلات را حل کند، اما انتظار داریم با حرکت جهادی و مجاهدت مجلسی کارآمد را شاهد باشیم تا نتیجه‌اش به حرکت در آمدن چرخ اقتصادی کشور باشد.

وی مجلس دهم را مجلسی ناکارآمد خواند و عنوان کرد: هرگاه همه نهادها و مسئولان در کشور در مسیر تحقق اهداف حضرت امام و حضرت آقا حرکت کردند، شاهد موفقیت کشور بودیم و نشانه آن نیز پرتاب ماهواره به فضا در اوج تحریم‌ها بود.

نظر شما