شناسهٔ خبر: 40491756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال تایباد:

تایباد رتبه اول اشتغال در خراسان رضوی را کسب کرد

تایباد- دبیر کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان تایباد گفت: تایباد با کسب ۸۶ امتیاز در سال ۹۸، موفق شد در بین شهرستان های خراسان رضوی رتبه اول در حوزه اشتغال را کسب کند.

صاحب‌خبر -

محمود بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تایباد با کسب ۸۶ امتیاز در سال ۹۸، موفق شد در بین شهرستان‌های خراسان رضوی رتبه اول در حوزه اشتغال را کسب کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایباد در خصوص عملکرد شهرستان تایباد در حوزه اشتغال در سال گذشته، ابراز کرد: در بحث کارورزی میانگین استانی ۹۸ درصد بوده است که شهرستان تایباد ۲۹۵ درصد تعهد خود را انجام داده و توانسته ۵۶ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کارگاه‌های مختلف معرفی کند، همچنین در طرح مشوق‌های بیمه‌ای، میانگین استانی ۶۷ درصد است که تایباد ۳۷.۵ درصد امتیاز کسب کرده است. در سال جاری باید تلاش بیشتری انجام شود تا بنگاه‌های اقتصادی واجد شرایط بتوانند با مراجعه به دستگاه‌های اجرایی از طریق واحدهای کاریابی نسبت به جذب نیروهای خود اقدام نمایند که تا از معافیت‌های بیمه‌ای سهم کارفرما به مدت دو سال بهره مند شوند.

جذب بالغ بر ۵ میلیارد تومان اعتبار بیش از سهمیه اشتغال روستایی در سال ۹۸

وی افزود: این طرح یک فرصت بسیار خوب برای حمایت از اشتغال در شهرستان است و جزو اولویت‌های سال ۹۹ ما قرار دارد. همچنین در بحث جذب اعتبارات در بخش کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی، از محل جذب اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸، میانگین استانی کمیته امداد ۸۴ درصد بوده است که تایباد امتیاز ۸۷ درصد را کسب کرده است. همچنین جذب اعتبارات بهزیستی در استان با میانگین ۸۱ درصد بوده در حالی که در شهرستان ۸۸ درصد محقق شده است که هر دو بالاتر از میانگین استانی هستند.

بیانی در ادامه گفت: در بحث تسهیلات اشتغال روستایی میانگین استانی در سال گذشته ۸۶ درصدِ جذب اعتبارات داشته اما در تایباد ۱۲۴ درصد اعتبار جذب شده و این در حالی است که عددی بالغ بر پنج میلیارد تومان بیش از سهمیه اولیه اختصاصی به شهرستان جذب شده است. تا کنون ۲۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان اعتبار بین بنگاه‌های اقتصادی روستایی توزیع شده، در حالی ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان سهم شهرستان از این محل بوده است، با این توزیع اعتبارات موفق شدیم ۸۲۰ شغل جدید ایجاد کنیم که از بابت ایجاد شغل در جایگاه پنجم استان قرار داریم.

ایجاد هزار و ۷۷۵ شغل جدید، هدف شهرستان در سال جاری

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال تایباد در خصوص برنامه سال جاری حوزه اشتغال در شهرستان تایباد، گفت: از جمله برنامه‌های سال جاری در حوزه تعهد اشتغال، ایجاد هزار و ۷۷۵ نفر شغل جدید است که توزیع دستگاهی آن انجام پذیرفت و به دستگاه‌های اجرایی شهرستان در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال ابلاغ شد.

بیانی افزود: یکی از مباحثی که فرماندار شهرستان به جد پیگیر آن است موضوع تعاونی توسعه عمران تایباد است که با احداث آن در مرز اتفاقات خوبی برای شهرستان رقم خواهد خورد، ایجاد اشتغال و ساماندهی فعالیت‌های مرزی و افزایش سهم مردم شهرستان از فعالیت مرزی از برنامه‌های این تعاونی است و در کنار آن بنگاه‌های جدید مانند مجتمع صنعتی گاوداری دو هزار رأسی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و پالایشگاه شهرستان در مرز، نوید اتفاقات خوبی را خواهند داد. همچنین با حمایت‌های فرماندار تایباد بسیاری از کارگاه‌هایی که بعضاً یک دهه تعطیل بودند، مجدداً فعال شدند و کم کم به چرخه تولید بر می‌گردند.

تسهیلات ۱۲ میلیونی کرونا برای هر شغل تثبیت شده در بنگاه‌های اقتصادی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تسهیلات کرونا ویژه بنگاه‌های اقتصادی، گفت: در حوزه تسهیلات کرونا بنگاه‌های اقتصادی که از اسفند ماه به بعد کاهش نیرو نداشتند و همچنین در چهارده رشته مصوبی که ستاد ملی کرونا ابلاغ کرده است، دایر بودند، می‌توانند به سامانه کارا مراجعه کنند و در خواست خود را ثبت کنند، پس از بررسی بنگاه‌ها به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد. این تسهیلات حداقل ۱۲ میلیون تومان به ازای هر شغل تثبیت شده است که می‌توانند به ازای هر کارگر از تسهیلات استفاده کرد، این تسهیلات ۱۲ درصدی است و بازپرداخت آن نیز دوساله خواهد بود.

نظر شما