شناسهٔ خبر: 40490430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار هرمزگان عنوان کرد:

توسعه فرآوری و بسته بندی خرما موجب اشتغالزایی در روستاها می شود

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: در هرمزگان استعداد و ظرفیت تولید ۶۰ رقم خرما وجود دارد که این استان از نظر تنوع تولید انواع خرما از شرایط منحصربه فردی در کشور برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان با اشاره به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید محصول خرما در هرمزگان، عنوان کرد: در هرمزگان استعداد و ظرفیت تولید ۶۰ رقم خرما وجود دارد که این استان از نظر تنوع تولید انواع خرما از شرایط منحصربه فردی در کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: باید برندسازی و معرفی هر چه بیشتر انواع ارقام خرما در هرمزگان در دستور کار باشد و همچنین بسته بندی، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی خرما در این استان توسعه یابد.

استاندار هرمزگان بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی در حوزه خرما در هرمزگان تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌ها تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی با توجه به استعداد بزرگ تولید خرما در استان را انجام دهند تا بتوانیم اقدامات بهتری در این زمینه داشته باشیم.

همتی تصریح کرد: توسعه تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی فروش خرما می‌تواند اشتغال بسیاری از جمله در روستاهای هرمزگان ایجاد و افزایش رفاه برای مردم روستاهای استان را به همراه داشته باشد.

وی گفت: باید آموزش‌های لازم را در این حوزه ارائه دهیم و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، ساماندهی مناسبی در حوزه خرما در استان داشته باشیم.

نظر شما