شناسهٔ خبر: 40490251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

امام خمینی(ره) به مسئولان یاد داد که باید خادم مردم باشند/مجلس با انقلابی‌گری حلال مشکلات شود

آیت الله حبیب الله شعبانی با بیان اینکه امام ره روحیه استقاومت و ایستادگی را به ما آموخت، گفت: ایشان به مسئولان یاد داد که باید خادم مردم باشند و در حد آنان زندگی و اصل را مردم بدانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان پیش از ظهر امروز در مراسم ارتحال امام خمینی ره در مسجد جامع شهرستان اسدآباد با تسلیت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام ره، اظهار کرد: امام راحل یک شخصیت بی نظیر است که با قیام خود در مقابل رژیم ستم شاهی و استکبار جهانی ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید در طول سال به تبیین و شرح اندیشه های امام ره در بین نسل جدید بپردازند، گفت: ویژگی که امام ره را امام و مدیر و مدیر کرد، همان معنویت ‌و عرفان بود.

شعبانی با اشاره به نترسی امام ره در مقابل استکبار جهانی بخاطر وجود معنویت، گفت: اگر امروز مسئولان با داشتن معنویت، امام ره را الگوی خود قرار دهند و از دشمن نهراسند، می توان در مقابل دشمن ایستاد.

وی با تأکید بر اینکه امروز جامعه نیازمند این است که به با مرور وصیت نامه امام ره، به رهنمودهای ایشان عمل کنیم، افزود: معیار انقلابی گری توجه و پشتیبانی از رهبری است و باید مسئولان و مردم به آن جامه عمل بپوشانند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به کنترل ویروس کرونا در ایران، گفت: امروز اگر در جهان حرف برای گفتن داشتیم بخاطر جهادی و انقلابی عمل کردن بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از حرف‌هایی که امام ره بارها به مردم القا کرد، جمله «ما می توانیم» بود، افزود: اگر بتوان این باور را در خود تقویت کنیم، قطعا موفق خواهیم بود.

شعبانی با بیان اینکه امام ره روحیه استقاومت و ایستادگی را به ما آموخت، گفت: ایشان اینکه مسئولان باید خادم مردم باشند و در حد آنان زندگی کنند و اصل را مردم بدانند را هم به ما یاد داد.

وی گفت: انصافا امام راحل انسانی حکیم بود که فهمید که آمریکا یک طبل توخالی است و امروز هم رهبر انقلاب فرمودند که آمریکا روبه افول است که این حرفهای ساده ای نیست و این حکیم بودن بخاطر داشتن صداقت و شهامت و معنویت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش به آغاز مجلس و اولویت‌های کاری نمایندگان اشاره کرد و گفت: مجلس باید از این فرصت به مواضع رهبری و امام ره عمل کنند و ما انتظار نداریم که یک ماه مشکلات را حل کنند اما انتظار می رود که مجدانه، مجاهدانه پای کار باشند.

وی با اشاره به اینکه مجلس دهم مجلس کارآمدی نبود، تصریح کرد: از مجلس انتظار معجزه‌گری نداریم اما باید با حرکت انقلابی مشکلات اقتصادی را حل کنند.

شعبانی تأکید کرد: نمایندگان مجلس باید قوانین محکمی در راستای حل مشکلات اقتصادی به تصویب برسانند و البته هرگاه مسئولان در رده های مختلف پای کار بودند و جهادی و انقلابی عمل کردند، موفق بودیم.

وی با اشاره به پرتاب ماهواره نور در ایام کرونا، گفت: این ماهواره در اوج تحریم‌ها و شرایط سخت کرونا پرتاب شد و این امر توسط جوانان همین مملکمت انجام شد که اوج غرور بود و همگان را شگفت زده کردند‌.

انتهای پیام/

نظر شما