شناسهٔ خبر: 40490236 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین آمار ابتلاء و فوتی‌های مبتلا به کرونا در ۱۴ خرداد

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار ابتلاء، بهبود یافته و جان باختگان ناشی از بیماری کرونا ویروس در کشور را تا تاریخ ۱۴ خرداد ماه ۹۹ اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور در نشست خبری خود که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص آمار جدید ابتلابه ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _ چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه _ اظهار کرد: در این بازه زمانی بر اساس جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور سه هزار و ۱۳۴ نفر مبتلای جدید شناسایی شده که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از بین افراد مبتلا به کووید ۱۹، دو هزار و ۵۵۷ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانی بستری و در وضعیت بحرانی هستند، افزود: از تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور تاکنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تعداد افرادی که تست کرونا ویروس آن‌ها تاکنون مثبت اعلام شده، از میان ۹۹۷ هزار و ۹ مورد آزمایش انجام شده در ۱۳۰ آزمایشگاه مورد تأیید وزارت بهداشت تشخیص داده شده‌اند.

وی تعداد جانباختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون در کشور بر اثر بیماری کرونا هشت هزار و ۱۲ نفر جان باخته‌اند.

جهانپور ادامه داد: از تعداد مبتلایان شناسایی شده ۴۹۳ مورد در موارد بیمارستانی و دو هزار و ۶۴۱ مورد در مراکز درمانی سرپایی ۱۶ ساعته بوده است.

وی ادامه داد: استان خوزستان قرمز است، استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی و شرقی، قزوین، خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارند.

نظر شما