شناسهٔ خبر: 40488805 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری اعلام کرد

جزییات بازگشایی مرز ترکمنستان/ مذاکره با عراق و گرجستان

روح‌الله رضایی مقدم

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته مرز ترکمنستان هفته آینده بازگشایی شده که ارتباط تجاری ایران با ازبکستان و تاجیکستان نیز بر همین اساس برقرار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روز گذشته گمرک اعلام کرد که مرز ترکمنستان که قرار بود ۱۲ خرداد ماه باز شود، ۲۱ خرداد بازگشایی خواهد شد. منوچهر سلمانزاده - مدیر کل ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای – در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: در سه مرحله مذاکره ایران با ترکمنستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، پروتکل‌ها و شرایط هر دو کشور مطرح شده و دو طرف تعهدات خودشان را در حوزه بهداشتی اجرایی کردند.

وی با بیان این‌که ازبکستان نیز به عنوان کشوری که با ما مرز مشترک ندارد و از طریق ترکمنستان ارتباط برقرار می‌کنند در یکی از جلسات آنلاین حضور داشت، اظهار کرد: بازگشایی مرز با ترکمنستان مشروط به تعبیه تونل‌ها و داکت‌های ضد عفونی و جمع‌آوری پل قدیمی سرخس بود که هر دو طرف تعهدات خود را در این زمینه اجرا کردند و چند روز پیش ویدئو کنفرانس دیگری نیز برقرار شد.

مدیر کل ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در ویدئو کنفرانس اخیر برگزار شده بین ایران و ترکمنستان تعهدات اجرا شده هر دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همانگونه که قرار بود داکت‌های ضدعفونی در حوزه جاده‌ای و ریلی احداث شد.

سلمانزاده گفت: قرار شده تا هفته آینده پل قدیمی سرخس جمع‌آوری و پل جدید آن بازگشایی و افتتاح شود و به محض انجام این کار روابط تجاری ایران و ترکمنستان در مرزهای ریلی و جاده‌ای برقرار شود. بین ایران، ازبکستان و تاجیکستان هیچ مشکلی وجود ندارد و این دو کشور نیز منتظر بازگشایی مرز ترکمنستان و ایران هستند.

مدیر کل ترانزیت و حمل‌ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: در هفته‌ای که گذشت مذاکراتی بین ایران و گرجستان و ایران و عراق برای بازگشایی مرزها صورت گرفته اما اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

انتهای پیام

نظر شما