شناسهٔ خبر: 40487354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شهر در قُرُق سگ‌های ولگرد/ شهردار اهرم قول جمع‌آوری داد

جولان سگ‌های ولگرد در همه محلات شهر اهرم را بی‌نظم و گلایه مردم این شهر را در پی داشته است که نیازمند رسیدگی از سوی ادارات مرتبط دارد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس، شهرستان تنگستان- عابد تمدنی: این روزها جولان سگ‌های ولگرد در در مرکز شهرستان تنگستان «اهرم» سبب رعب و وحشت مردم شده است، شهرداری و شورای اسلامی شهر اهرم دست به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد زدند که متأسفانه به دلایلی ادامه ندادند و باعث ناراحتی شهروندان شد. بسیاری از این سگ‌ها بیمار هستند و حضور آن‌ها در سطح شهر در حال تبدیل‌شدن به یک خطر بهداشتی است.

جولان سگ‌های ولگرد در همه محلات شهر اهرم را بی‌نظم و گلایه مردم این شهر را در پی داشته است که نیازمند رسیدگی از سوی ادارات مرتبط دارد. هرچند هرازگاهی باخبر گزیدگی شهروندان اهرمی توسط سگ‌ها و یا تصاویری در فضای مجازی انتشار پیدا می‌کند و هیچ مسؤولی جوابگو نیست.

 

شهروندان اهرمی از بی‌خیالی مسؤولین به گرفتن سگ‌های ولگرد در اهرم به‌شدت ناراحت هستند.

 در روزهای اخیر در فضای مجازی بحث حمله سگ‌های ولگرد به چند شهروند اهرمی مطرح‌شده بود که بحث پرونده ساماندهی سگ‌های ولگرد در اهرم همچنان بی‌نتیجه میان سازمان‌های متولی دست‌به‌دست می‌شود. مهم‌ترین معضلات و مشکلات ناشی از افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد، شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان مانند هاری، کیست هیداتیک و سالک است.

یکی از شهروندان اهرمی در گفتگو با خبرنگار فارس در تنگستان اظهار داشت: تقریباً دو سال می‌شود که تعداد سگ‌های ولگرد در مرکز شهرستان تنگستان «اهرم» رو به فزونی گرفته و صدای  اکثر مردم را درآورده است به‌جز برخی افراد که خود را از حامیان سگ‌های ولگرد می‌دانند.

 

حسین نیک اندام شهروند اهرمی گفت: بارها و بارها شاهد حمله‌ی دسته‌جمعی سگ‌های ولگرد به همشهریان عزیز اهرمی بوده‌ایم که سروکارشان به بیمارستان و مرکز بهداشت تنگستان کشیده شده است.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت تابه‌حال یک‌بار هم نشده که مسؤولین شهرستان یک‌شب در کوچه، پس‌کوچه‌های اهرم گشتی بزنند تا حال ما را درک کنند.  

این شهروند اهرمی خاطرنشان کرد: بعد از مدت‌ها گلایه شهروندان از وجود سگ‌های ولگرد، شورا و شهرداری اهرم همت کردند و با همکاری پیمانکار اقدام به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد کردند، دقیقاً آن زمانی که اثرات جمع‌آوری سگ‌ها در سطح شهر و کوچه‌ها نمایان می‌شد، به‌یک‌باره چند نفر با داعیه حمایت از حیوانات مانع از جمع‌آوری سگ‌ها شدند.

یکی دیگر از شهروندان اهرمی با اعلام نگرانی از افزایش حضور سگ‌های ولگرد در معابر شهری به خبرنگار فارس گفت: روزانه صبح که برای نان به نانوایی مراجعه می‌کنم بیش از 15سگ دسته‌جمعی سر خیابان هستند و اگر به کسی حمله‌ور شدند معلوم نیست چه بلایی سر آن فرد بیاید.

وی افزود: ما نگران حضور سگ‌ها در شهر هستیم، حضور سگ‌های بدون صاحب و ولگرد سبب ترس کودکان، نوجوانان و بانوان شده و به چهره شهر اهرم که یک شهر گردشگر پذیر است سیمای ناخوشایندی داده و از سوی دیگر خانواده‌ها نگران وجود بیماری هاری در میان این حیوانات سرگردان هستند.

تاثیرات منفی سگ‌های ولگرد در جامعه

یکی از شهروندان اهرمی با اشاره به این نکته که باید مسؤولین در این زمینه با تمام ظرفیت به میدان بیاید، اظهار داشت: حضور سگ‌های ولگرد در خیابان و معابر شهری، تأثیرات منفی به همراه دارد.

وی با تأکید بر این نکته که حضور سگ‌های ولگرد به سیمای شهری ضربه می‌زند، افزود: حضور سگ‌های ولگرد علاوه بر زشت کردن چهره و سیمای شهری اهرم، موجب ترس و وحشت برخی شهروندان و کاهش سطح بهداشت شهری می‌شود. سگ‌های ولگرد آن‌چنان راحت در طول روز هم ممکن است و هر شب دسته‌جمعی دورهم جمع می‌شوند و در خیابان قدم بزنند.

آغاز مرحله دوم جمع آوری سگ‌های ولگرد در روزهای آینده

قاسم شکوه شهردار اهرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با توجه به دغدغه و نگرانی خانواده‌های اهرمی از پرسه سگ‌های ولگرد، از 17 اردیبهشت کار جمع‌آوری این سگ‌ها از سطح شهر آغاز می‌شود.

قاسم شکوه شهردار اهرم در خصوص معضل سگهای ولگرد در شهر اهرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنگستان اظهار داشت: از اویل اسفند ماه سال گذشته مرحله اول طرح جمع آوری سگ های ولگرد در شهر اهرم آغاز شد که تا اوائل اردیبهشت سال جاری ادامه داشت.

شهردار اهرم گفت: طی مرحله اول با کمک نیروهای محلی تعدادی از سگ‌ها جمع آوری شد و به کمپی که جهت نگه داری آنها شهرداری ایجاد کرده بود انتقال داده شد.

شهردار اهرم خاطر نشان کرد: متاسفانه بخاطر آسیبی که به یکی از نیروهای جمع آوری بخاطر حمله سگ ها وارد شد کار متوقف شد که بعد از این اتفاق و بهبود ایشان تصمیم داریم مرحله دوم را از هفته آینده آغاز کنیم.

شکوه گفت: از افرادی که در این خصوص می‌توانند به کمک شهرداری بیایند درخواست همکاری و همراهی کرد و تاکید نمود حق الزحمه افرادی که همکاری کنند پرداخت خواهد شد.

به گزارش فارس، در ماه‌های اخیر چند نفر از شهروندان اهرمی از حمله سگ‌های وحشی بی‌بهره نمادند، چه کسی جوابگوی خانواده این افراد هست.

انتهای پیام/

نظر شما