شناسهٔ خبر: 40487037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

استاندار: ۶۰ درصد اقتصاد قم خدماتی است

استاندار قم گفت: نزدیک به ۶۰ درصد بخش اقتصاد استان قم تابع بخش خدمات است و بخش گردشگری استان که بیشترین درآمد را در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت کسب می‌کردند با شیوع کرونا آسیب فراوانی دید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام سرمست در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم، با اشاره به آسیب بخش خدمات استان از بحران کرونا بر ضرورت حمایت ویژه ستاد ملی کرونا از فعالان اقتصادی استان قم تأکید کرد.

وی واقع‌شدن قم در مسیر مواصلاتی ۱۷ استان کشور و مجاورت استان با پایتخت را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: این ویژگی‌ها فرصت مناسبی برای توسعه صنعتی استان را فراهم نموده است.

سرمست افزود: با توجه به اهمیت شهرک‌های صنعتی نهایت حمایت را در طی ۲ سال اخیر از شرکت شهرک‌های صنعتی قم انجام شده است، باوجود محدودیت بودجه اولویت‌هایی برای تأمین زیرساخت‌ها در نظرگرفته شده است.

استاندار قم با اشاره به جلسه انجام شده میان مسئولان استان با معاون رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور ادامه داد: در این جلسه درخواست‌های استان قم ارائه و اکثر درخواست‌ها مورد موافقت قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اهمیت پیگیری مصوبات جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی توسط تمام مسئولان قم اظهار کرد: عدم پیگیری مصوبات این ستاد از سوی مدیران استان پذیرفته نیست.

سرمست با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ثبت برند سوهان در قم افزود: سوهان محصول قم بوده و بایستی به‌عنوان برند قم به طور ویژه موردتوجه قرار بگیرد.

استاندار قم همچنین با اشاره به سیاست مدیریت استان برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی گفت: در راستای سرمایه‌گذاری اتباع خارجی از فرصت‌های موجود استفاده می‌کنیم تا بتوانیم بخش خصوصی را تقویت کرده و نهایتاً اقتصاد استان را بهبود ببخشیم.

او در ادامه با اشاره به عملکرد استان در مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: استان قم مشارکت خوبی در ارائه پیشنهادات به ستاد از ۲۲ پیشنهاد مطرح شده برای حمایت از رسته‌های آسیب‌دیده از کرونا، سهم استان قم چشمگیر و قابل توجه است.

سرمست همچنین در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب (ره) اظهار کرد:حرکت امام خمینی (ره) از قم آغازشده و این شهر خاستگاه انقلاب و منشاء نهضت اسلامی بوده است.

استاندار قم افزود: در رژیم گذشته قم با غفلت مواجه بوده است، قم به لحاظ تاریخی دچار عقب‌افتادگی بوده و بایستی برای جبران آن تلاش شود.

در این جلسه که با حضور دکتر باقری معاون دکتر نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برگزار شد، پیشنهادات استاندار قم در راستای توسعه صنایع و حمایت از واحدهای اقتصادی آسیب‌دیده از بیماری کرونا مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.

نظر شما