شناسهٔ خبر: 40487031 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

بازگشایی مساجد خراسان جنوبی پس از سه ماه تعطیلی کرونایی

مساجد خراسان جنوبی پس از سه ماه تعطیلی به علت شیوع کرونا، به روی نمازگزاران باز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام نوری مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: مساجد استان تا اطلاع ثانوی فقط برای اقامه نماز‌های یومیه و با رعایت دستورالمل‌های بهداشتی باز شده است.

او افزود:بازگشایی مساجد خراسان جنوبی به دنبال تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل ابلاغی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان انجام شده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی تاکید کرد:نماز‌های یومیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با در نظر گرفتن فاصله اجتماعی باید اقامه شوند.

بیشتر بخوانید :  بازگشایی مساجد صرفاً برای شب‌های قدر

حجت الاسلام نوری افزود : بازگشایی مساجد خراسان جنوبی تنها برای برگزاری نماز‌های یومیه است و هیات امنای مساجد، نباید مراسم دیگری را برگزار کنند.

او همچنین گفت: مساجد روزانه برای برگزاری نماز‌های یومیه ضد عفونی می‌شوند و از نمازگزاران می‌خواهیم ضمن رعایت فاصله لازم به اندازه مجاز شرعی و پرهیز از دست دادن، سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند چرا که خطر ویروس کرونا همچنان جدی است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی همچنین به مردم توصیه کرد افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند قلبی و عروقی، سرماخوردگی و دیابت برای اقامه نماز جماعت در مساجد حضور نیابند.

انتهای پیام/ک

نظر شما