شناسهٔ خبر: 40486765 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس آلمانی در گفتگو با مهر:

امام خمینی(ره) تئوری های سکولاریسم را به لرزه درآورد

یک کارشناسان آلمانی در گفتگو با خبرگزاری مهر در خصوص شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی، عنوان داشت که امام خمینی(ره) تئوری های سکولاریسم را به لرزه درآورد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل؛ دکتر «مارکوس فیدلر» از کارشناسان علوم اسلامی حاضر در آلمان، در مصاحبه‌ای به مناسبت سالگرد درگذشت حضرت امام خمینی (ره)، گفت: برای فهم آنچه آیت الله خمینی انجام دادد ما باید جهان سال ۱۹۷۹ را تجسم کنیم که امام خمینی (ره) با بازگشت به ایران پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد. در آن زمان جهان با تقابل دو بلوک نظامی در شرق و غرب شکل گرفته بود.

این استاد آلمانی در ادامه گفت: براساس تئوری ناامیدی ماکس وبر، جامعه شناسان غرب تصور می‌کردند که دین الگویی منسوخ در سراسر جهان است. بلوک شرق با ماتریالیسم دیالکتیکی به عنوان ایدئولوژی حاکم، ملحد قلمداد می‌شد، و کشور آلبانی (یک کشور کمونیستی که عضو پیمان ورشو نبود) خود را به عنوان اولین کشوری که وجود خدا را انکار می‌کند معرفی کرد. در همین رابطه به نظر می‌رسید که پیشرفت در غرب نیز در این راستا انجام می‌شود. در آن زمان به نظر می‌رسید دین به آرامی در حال از بین رفتن است اما ظهور امام خمینی (ره) پایه‌های تئوری سکولاریسم را لرزاند.

نظر شما