شناسهٔ خبر: 40486557 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پیش‌بینی وضعیت آب و هوا؛

افزایش دما در استان‌های ساحلی/ وقوع گرد و غبار در پایتخت

کارشناس هواشناسی گفت: امروز روند افزایش دما را در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی اظهار کرد: در حالی که هوای گرم اغلب مناطق کشور را فراگرفته است، اما در استان‌های ساحلی با توجه به وزش بادهای نسبتاً شدید جنوبی امروز هم روند افزایش دما را در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا به تدریج با تغییر سوی جریان‌های هوا و شمالی شدن آن از میزان دمای هوا در این مناطق تا روز یکشنبه کاسته می‌شود و هوا قدری به خنکی می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از شمال غرب و غرب کشور و مناطقی از مرکز و استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد وزش باد خواهیم بود، پیش بینی کرد: بعدازظهر امروز با وقوع گرد و غبار، کیفیت هوا کاهش پیدا می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش‌های پراکنده بهاری در عصر امروز در ارتفاعات آذربایجان غربی و شرقی و شمال شرق شامل خراسان شمالی و بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوب مناطقی از کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات فارس، کرمان و هرمزگان گفت: فردا وزش باد عمدتاً در غرب و جنوب غرب کشور در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر متمرکز خواهد بود که علاوه بر گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا احتمال وقوع آسیب به درختان هم پیش بینی می‌شود.

ضرابی در همین خصوص به بیماران قلبی و تنفسی توصیه کرد: تا حد امکان از منازل خارج نشوند.

وی برای عصر فردا هم بارش‌های پراکنده در مناطقی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و شمال استان فارس پیش بینی کرد.

نظر شما