شناسهٔ خبر: 40486482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم بجنورد در مجلس گلایه کرد:

موازی‌کاری در انجام فعالیت‌های دینی

سپیده محمدی

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآن از ما ظاهرسازی یا گزارش‌سازی نمی‌خواهد، گفت: تمرکزی در حوزه انجام فعالیت‌های دینی و قرآنی وجود ندارد و به نوعی در این فعالیت‌ها موازی‌کاری دیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد وحیدی، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ دینی برخی از نهادها ضعیف عمل می‌کنند، اظهار کرد:  اداراتی مانند اوقاف، سازمان تبلیغات برای انجام فعالیت‌های قرآنی و دینی ایجاد شده‌اند و باید کار را از این دستگاه‌ها بخواهیم و اعتبارات را نیز متمرکز کنیم.

وی افزود: در حال حاضر اعتبارات به دستگاه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ قرآنی و دینی تخصیص داده می‌شود، اما این مسئله در نهایت به گزارش‌سازی می‌رسد و نتیجه مطلوبی ندارد و به همین علت است که می‌توان گفت عمل به قرآن مهجور مانده است.

وحیدی تأکید کرد: در مجلس جدید باید تکلیف کلماتی مانند مجاز است و اختیار دارد روشن شود و اگر قانونی نوشته می‌شود با صراحت کامل باشد تا دولت در زمان‌های مختلف از زیر بار مسئولیت خارج نشود و در قوانین گذشته و  جدید باید سبک‌سازی انجام شود و قوانین لازم‌الاجراتر باشند.

وی با بیان اینکه کار، جوهره فرهنگ دینی است و در قرآن از افراد بیکار به عنوان انسان‌های باطل نام برده می‌شود، گفت: پیامبر گرامی اسلام فرموده‌اند که کار را باید با دقت بالا انجام داد و همین موضوع نشان می‌دهد که اگر کیفیت کار افزایش پیدا کند، تولیدات داخلی نیز رونق می‌گیرند.

وحیدی ادامه داد: امام علی(ع) باغ‌هایی را ایجاد می‌کردند و در اختیار مردم قرار می‌دادند تا در آنجا به تولید و کار مشغول شوند و این مسئله نیز تأکید به ایجاد اشتغال برای مردم دارد که  باید حاصل دست‌رنج خود را استفاده کنند.

وی با تأکید براینکه جهش تولید به رشد تولید بالاتر از حد معقول و در عرصه‌های مختلف اشاره می‌کند، افزود: پیشرفت و استقلال کشور با به کار بردن تمام توان اقتصادی و فرهنگی امکان‌پذیر است که برای تحقق این امر باید دولت و مردم در کنار یکدیگر باشند، در حوزه‌های مختلف، متولیان مختلفی نیز وجود دارند و در فرهنگ دینی نیز باید انسجام بیشتری وجود داشته باشد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: تفرق در تصمیم‌گیری و اختصاص اندک اعتبارات به دستگاه‌های مختلف، مشکلی را حل نمی‌کند و باید در حوزه فعالیت‌های قرآنی تمرکز بیشتری ایجاد شود.

انتهای پیام

نظر شما