شناسهٔ خبر: 40486051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس: قیام ۱۵ خرداد جنبشی فرهنگی بود

شیراز- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس قیام ۱۵ خرداد را جنبشی فرهنگی خواند و اظهار داشت: امام خمینی(ره) بیش از هر چیز، شخصیتی فرهنگی به شمار می‌آید که پایه‌گذار مکتبی نو بود.

صاحب‌خبر -

صابر سهرابی با اشاره به سوگ ایران در نیمه خردادماه عنوان کرد: اسلام در ادامه انقلاب تکاملی خود، در محرم خونین خرداد ۴۲، به نقطه عطفی رسید که جهان اسلام را در گامی بلند از رشد و رویش خود، پس از سرخوردگی‌هایی بسیار، به جنبشی نو با دیدگاه شیعی وارد کرد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره)، نه یک سیاست‌مدار یا یک فقیه، فیلسوف یا عارف، بلکه اندیشمندی بود که اندیشه عرفان شیعه را از قاب اندیشه‌ فلسفی بیرون آورد و آن را به جنبشی ضداستعماری، ضداستبدادی، ضد استثماری داخلی و خارجی بدل کرد؛ از این رو است که او را امام می‌دانیم؛ زیرا توانست علاوه بر نظریه‌پردازی، رهبری امتی را ورای کشوری بر دوش کشد و جنبشی اجتماعی را بنیان نهد که در جهان غیردینی، دین را به عرصه اجتماع و سیاست وارد کند و ۱۵ خرداد ۴۲ را می‌توان مبدأ و آغاز همه‌گیری این جنبش دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز داشت: امام خمینی(ره)، تنها شخصیتی در تاریخ است که برای به قدرت رسیدن خود تلاش نکرد بلکه اندیشه خود را رهبری می‌کرد و پس از انقلاب اسلامی، همه چیز را به رأی مردم واگذاشت و آن گاه که رأی مردم بر حمهوری اسلامی و اصل ولایت‌فقیه رسید، برای پاسداری از رأی مردم و برقراری امنیت و استقلال کشورش، از کوششی دریغ نکرد.

وی با اشاره به اهمیت بزرگداشت ۱۵ خرداد افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا برنامه‌های متنوعی را با توجه به شرایط ویژه امسال تدارک دیده است که از جمله آن می‌توان به خوشنویسی اشعار امام (ره) با همکاری انجمن خوشنویسان شعبه شیراز، هماهنگی با نشریات استانی به منظور پرداختن به موضوع امام(ره) و اندیشه‌های او در نشریات چاپی و فضای مجازی و برگزاری مسابقه کتابخوانی "بر ساحل صحیفه؛ نگاهی به اندیشه امام (ره) در سبک زندگی اسلامی" و "زندگی به سبک روح‌الله" و نیز مسابقه کتابخوانی یاد یار مهربان در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از برگزاری نمایشگاه پوستر و نقاشی با موضوع امام خمینی (ره) و نیز تلاوت قرآن در شب‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ خرداد در فضای مجازی سخن گفت.

نظر شما