شناسهٔ خبر: 40485682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جوانان؛ محور ترویج گفتمان امام

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که این روزها بیش از همیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار قابلی برای ترویج گفتمان امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی است و باید با بهره‌گیری از جوانان خوش‌فکر و خلاق از آن استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس شاهرود- علی عامری: در ۱۴ خرداد سال 1368 روح خدا، به خدا پیوست و ضایعه جانگداز رحلت امام به‌سان خارج شدن روح از پیکر یک ملت بود.

امام راحل، سکان‌دار و معمار انقلابی بود که با هدایت ایشان و همراهی ملت به وقوع پیوست. انقلاب امام چنان عظیم بود که امام خامنه‌ای آن را ظهور قطب سوم در جهان دوقطبی آن زمان نامیدند.

در تمام این سال‌ها، انقلاب برابر همه توطئه‌ها حتی جنگ هشت‌ساله ایستادگی کرد و روزبه‌روز عزیز و مقتدرتر شد.

امام با بهره‌گیری از تعالیم حیات‌بخش اسلام رابطه‌ای را با امتشان تعریف کردند که زخم‌های کهنه ۲۵۰۰ سال ظلم، بی‌عدالتی، استبداد و تحقیر ناشی از حکومت شاهنشاهی را بر جان مردم التیام بخشید.

ملت ایران با امام عزت، استقلال، عدالت، معنویت، اخلاق و عدم وابستگی به دست آورد و حالا آن عزیز عزت‌آفرین، از ملت و مردمش جدا شده است؛ اما سیره و راهشان باید ادامه یاد.

مسیر روشن انقلاب به‌سوی بیداری ملت‌ها

سرهنگ محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد بیان کرد: امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) در عصر معاصر و بیدارکننده ملت‌ها از ظلم‌پذیری و استبداد بودند.

وی افزود: امام خمینی (ره) با درک صحیح از اسلام و با ازخودگذشتگی برای بیدار کردن ملت‌ها قیام کردند و در این مسیر از همه چیز خود برای خدا گذشتند و این سبب شد تا دل‌های ملت‌های جهان را به‌سوی خود و اسلام ناب محمدی (ص) جلب کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با بیان اینکه امام راحل خودباوری را در ملت مسلمان ایران و ملت‌های آزادی‌خواه جهان به ظهور رساندند، گفت: امروز جهان مدیون زحمات امام راحل است؛ چراکه بیداری‌ها، ظلم‌ستیزها و انزوای جهان غرب و استبداد به برکت قیام معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران رخ می‌دهد.

خوش‌قدم با تأکید بر لزوم تداوم راه و مسیر امام راحل، با اشاره به سخنان خلف صالح آن امام راحل اظهار کرد: امام خامنه‌ای مسیر روشن این انقلاب را حرکت در مسیر آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی که امام راحل ترسیم کردند، قرار داده و مسیر و راه و مکتب امام خمینی (ره) را مسیر تداوم انقلاب و تمدن بزرگ اسلامی بیان می‌کنند.

تعظیم استکبار جهانی به گفتمان امام

حجت‌الاسلام عیسی سلیمانی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با گرامیداشت سالگرد سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بیان کرد: ملت ایران از ابتدای پایه‌گذاری انقلاب اسلامی به دست امام راحل در صحنه مبارزه حضور داشتند و در دفاع از ولایت آماده فداکاری بودند.

وی اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در دفاع از ولایت و مرجعیت انجام شد و این جرقه آغاز انقلاب اسلامی ملت ایران با دست خالی بود.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود افزود: ملت ایران بر اساس باورهای دینی و هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل به میدان مبارزه با ظلم و طاغوت آمدند و به الگویی برای همه مستضعفان و ملت‌های مورد ظلم تبدیل شدند.

سلیمانی با بیان اینکه امام راحل از ابتدای قیام خود خط‌مشی این قیام را تحقق آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) عنوان و در این مسیر حرکت کردند، گفت: گفتمان امام راحل مبتنی بر اسلام ناب و قیام حسینی تعیین شد و بر همین مبنا، ملت ایران حرکت کرده و به پیروزی رسیدند.

وی با بیان اینکه گفتمان امام راحل راهگشای دیروز، امروز و فردای این نظام و همه نظام‌های آزادی‌خواه و ملت‌های آزاده جهان است، افزود: گفتمان امام، مردم‌باوری، خداباوری، مبارزه با طاغوت و ظالم، تحقق عدالت و اسلام ناب محمدی (ص) و زمینه‌سازی ظهور است و خلف صالح ایشان نیز در همین راه گام برمی‌دارند.

فضای مجازی؛ در اختیار تبیین گفتمان امام راحل

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود همچنین با بیان اینکه امروز نسل نوجوان و جوان جامعه باید اهداف و آرمان‌های امام راحل را بدانند، گفت: تبیین و تشریح گفتمان انقلاب اسلامی که همانا گفتمان امام راحل در ظلم‌ستیزی، خودباوری، خداباوری و حمایت از مظلوم است، باید در جامعه انجام شود تا نسل جدید جامعه با آن آشنا در مسیر آن قدم بردارند.

خوش‌قدم با اشاره به فضای مجازی و ظرفیت آن در شناساندن گفتمان امام خمینی (ره) در جهان گفت: باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی گفت: باید با حضور هدفمند و بابرنامه در فضای مجازی در راستای تبیین و ترویج گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری گام برداشت تا به اهداف عالی انقلاب در تحقق جامعه مهدوی دست یابیم.

جوانان؛ محور ترویج گفتمان انقلاب اسلامی

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با تأکید بر لزوم نهادینه کردن گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه به‌ویژه بین نسل جوان گفت: امام راحل در تمام سخنان خود به نسل جوان توجه ویژه‌ای داشتند و مقام معظم رهبری نیز همین مسیر را دنبال می‌کنند؛ چراکه موتور محرک انقلاب اسلامی، جوانان هستند.

سلیمانی افزود: این قشر برابر تهدیدات و حملات دشمنان آسیب‌پذیرند و باید با بصیرت و معرفت‌افزایی، این نسل را در راه امام راحل و انقلاب اسلامی مقاوم و مستحکم کرد.

وی گفتمان مقام معظم رهبری را در بیش از 30 سال گذشته تداوم راه و روش و گفتمان امام راحل عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در این سال‌ها با تداوم مسیر امام خمینی (ره)، کشتی انقلاب اسلامی را به‌درستی هدایت کردند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: معظم‌له در تحقق گفتمان امام در تحقق ظهور، تمدن بزرگ اسلامی را با بیانیه گام دوم انقلاب بنا نهادند و جوانان را در این مسیر پیش‌قدم و پیش‌قراول عنوان کردند.

سلیمانی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب معنویت، آزادی، عدالت و توسعه با محوریت اسلام و خداوند بوده و امروز جهان در مسیر انقلاب اسلامی ایران گام برداشته و استکبار جهانی به اضمحلال کشیده شده و برابر گفتمان امام راحل به زانو درآمده است.

پشتیبانی از ولایت‌فقیه؛ تنها راه عبور از مسیر پرخطر آینده

به‌هرحال، امروز تجربه‌های تلخ تاریخی پیش روی مردم قرار داشته که چه آسان و سریع در قالب سقیفه ها، حقوق و دستاوردهای امت اسلام به یغما رفت و شرایطی بدتر از قبل به مردم تحمیل شد؛ چیزی که در مورد انقلاب اسلامی نیز از مدت‌ها قبل دشمنان و بدخواهان با آرزوی رحلت امام به انتظار نشسته بودند.

اما آن مرد خدا با نگاه دقیق، عمیق و راهبردی، چنان انقلاب را برای دوران مختلف معماری کرد که اصل و اساس آن آسیب نخواهد دید.

امام خمینی (ره) به‌ظاهر از بین ما رفت؛ اما راه و مکتب خود را به یادگار گذاشت و خواست تا اجازه ندهیم انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حفظ نظام را از اوجب واجبات دانسته و تأکید کرده بود که تنها راه عبور از مسیر پرخطر آینده، پشتیبانی از ولایت‌فقیه است.

انتهای پیام/74036/م/

نظر شما