شناسهٔ خبر: 40485482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیچ رادیو بر روی موج غم تنظیم شد

کرج - ایرنا - صبح روز ۱۴ خرداد سال ۶۸، پیچ رادیو بر موج غم تنظیم شد: «بِسم الله الرّحمَن الرّحیم. اِنّالله و انّاالیه راجِعون.  روح بلند رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست».

صاحب‌خبر -

ابراهیم نوروزی فر رییس سازمان بسیج رسانه استان البرز روز چهارشنبه در یادداشتی که به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نوشت: بغض سنگین و دردناک گوینده خبر، عاشقان خمینی کبیر را که شب و روز برای سلامتی اش دست به دعا برداشته بودند، تا همیشه بر دل ها نشست و این بغض یک کشور را سیاهپوش کرد. داغی که خبر آسمانی شدن امام امت بر دل های ایرانیان و شیفتگان امام امت  نهاد و آنها را روانه پایتخت ساخت تا با حرکت به سوی بهشت زهرا (س) باشکوه ترین تشییع جنازه تاریخ ایران را تا به آن روز نه، حتی تا سالیان بعد رقم بزنند.

این واقعه تاریخی اصحاب_رسانه را هم دستپاچه کرد، اینکه چگونه باید از پس به تصویر کشیدن این غم بزرگ بر صفحات سیاه و سفید کاغذهای روزنامه‎ها برآیند. 

تیتر، تصویر، یادداشت، خاطره و یا ... کدامیک می توانست در رسانه های مکتوب آن روزها که تنها به تعداد انگشت شماری روزنامه می رسید، تصویرگر اوج تاثر ایرانیان برای از دست دادن امام شان باشد.

عارفی نستوه، عالمی بی نظیر و رهبری خستگی ناپذیر پس از گذشت سال ها هدایت و رهبری ملتی را متحیر نبود خود گذاشت و به دیدار حق شتافت.

عاشقان و شیفتگان او، تنها فرزندان شهداء و ایثارگران نبودند بلکه از هر کوی و برزن و از هر قشر همانند آن روزی که پس از سال ها تبعید به ایران برگشت، آن روز برای بدرقه اش آمدند، همان روز که خبر برای نوشتن سنگین بود.

گذر زمان انقلاب را به ۴۰ سالگی رساند و اینک، ولی امر فقیه در سالی که بدلیل شیوع بیماری کرونا، نمی توان در مضجع شریف و نورانی آن امام همام حاضر شد بار دیگر برای بیان راهبردها و راهکارهایی براساس راه و منش معمار کبیر انقلاب اسلامی بیان خواهند کرد و قطعا این مهم، بخشی از تحقق گام دوم انقلاب اسلامی در سایه سار وجودی جانشین به حق آن امام عظیم است.

« سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی و جانسوز معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تسلیت باد.»

نظر شما