شناسهٔ خبر: 40485458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه مذاهب گلستان:

وحدت امت اسلامی از مهمترین مبانی راهبردی امام راحل بود

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان گفت که تقریب و وحدت میان امت اسلامی یکی از مبانی مهم راهبردی و استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) بود که با اندیشه‌های ناب خود برای تحقق این مفهوم آرمانی، کشورهای اسلامی را به یکدیگر نزدیک کردند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام جلال عراقی روز چهارشنبه اظهار داشت: فعال شدن نقش سازمان کنفرانس اسلامی و گسترش ارتباطات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی میان کشورهای اسلامی و ایجاد تشکل‌هایی مانند سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و نظایر آن از جمله تلاش‌های امام راحل برای وحدت میان کشورهای اسلامی بود.

وی اضافه کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی از همان سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی به مساله تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی تاکید داشتند و توجه به این مساله را یکی از برنامه‌های اصلی انقلاب برشمرده و اعلام کردند که وحدت و پرهیز از تفرقه مورد تاکید اسلام است.

وی گفت: امام راحل به عنوان یک شخصیت بزرگ، دوراندیش و متفکر از اهمیت بسیاری در جهان اسلام برخوردار است و نهضتی بی نظیر را در عالم پایه افکند که در تاریخ جاودانه مانده است.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان همچنین با مهم دانستن یوم‌الله ۱۵ خرداد ۴۲ افزود: این قیام سرآغاز تحقق اراده مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار و طاغوت و به ثمر نشستن اراده ملت بزرگ ایران و نیز آغازگر تحولات و دگرگونی‌های شگفت آوری شد که به حق می‌توان آنرا یوم‌الله دانست.

دانشگاه مذاهب اسلامی گلستان از ۲ سال پیش برای تحصیل رایگان طلاب شیعه و اهل سنت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق حنفی، علوم قرآن و حدیت، فلسفه و عرفان اسلامی و فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی در گنبدکاوس راه اندازی شد.

نظر شما