شناسهٔ خبر: 40485150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام خمینی(ره) با مبارزات خستگی‌ناپذیر، کاخ ظلم و ستم را فروریخت

قزوین – ایرنا – استاندار قزوین با صدور پیامی گفت: امام خمینی(ره) با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فرو بریزد و پرچم باشکوه حق و حقیقت را برافراشته نماید.

صاحب‌خبر -

در پیام هدایت الله جمالی پور که روز چهارشنبه به مناسبت سالروز رحلت جانسوز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد به ایرنا ارسال شده، آمده است: ۱۴ خردادماه یادآور مصیبت عظیم و جانکاه ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است.

شخصیتی که در پرتو ایمان به خدا و با الهام از نهضت پربار حسینی و اتحاد مردم و با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فرو بریزد و پرچم باشکوه حق و حقیقت را برافراشته نماید.

بدون تردید نقش این مرد همیشه جاودان تاریخ در طول سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که نقطه آغازی برای طوفان عظیم انقلاب اسلامی بوده، بی بدیل است.

در تقویم هر ملتی روزهایی وجود دارد که به دلیل اوج همدلی و همصدایی مردمانش، ارزشمند و به یاد ماندنی هستند و در تاریخ کشور ما ۱۵خرداد یکی از آن روزهاست که امام راحل(ره) آن را بسیار ارزشمند دانست و ۱۴ خرداد ۶۸، سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) روز ماتم ملتی در سوگ جانگداز فراق محبوب خود و روز وداع امت با مقتدای خویش است، روزی که پیر و جوان صاحب عزا شدند.

اینک در حالی سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرارسیده که میلیون‌ها ایرانی دلدار و مشتاق، آماده گرامیداشت یاد و خاطره آن بزرگمردی هستند که تاریخی‌ترین انقلاب سده‌های اخیر را رهبری و هدایت کرد و تا آخرین روزها و لحظات حیات با برکت و شریف خویش، دغدغه عزت اسلام و ایران را داشت.

میراثی که دیگر رکن رکین آن یعنی ولایت فقیه، هدایتگر این پشتوانه مردمی است تا در دنیای آشوب‌زده امروز، سفینه نجات نظام اسلامی رهروانش را به سلامت به سرمنزل مقصود برساند.

اینجانب سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد را به عموم ملت بزرگ ایران به ویژه مردم بصیر، انقلابی و همیشه در صحنه استان قزوین و خانواده معظم شهدا تسلیت عرض نموده و امیدوارم بتوانیم با پاسداری از آرمان‌های والای معمار کبیر جمهوری اسلامی و خون پاک شهیدان و تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای اعتلا و سرافرازی ایران اسلامی بیش از پیش تلاش نماییم.

نظر شما