شناسهٔ خبر: 40485116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مراسم بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در یزد برگزار شد

بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در یزد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیین بزرگداشت سالروز ارتحال جانسوز معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین 15 خرداد در آستان مقدس حضرت امامزاده سیدمحمدجعفر(ع) یزد برگزار شد.

مراسم این روز با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شواری اسلامی، سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، جمعی از مردم ولایت‌مدار و شهید پرور یزد و فرماندهان نظامی و انتظامی و بسیجیان برگزار شد.

در این آیین که با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی برگزار شد، صوت‌های اخبار مرتبط با ارتحال آن حضرت و قرائت از وصیت نامه و پیام حاج احمد خمینی(ره) خطاب به عموم مردم قرائت شد.

سینه‌زنی و نوحه‌خوانی سنتی هیئت عزاداری محله ده بالا شهرستان تفت یکی از برنامه‌هایی بود که در این مراسم انجام شد، این هیئت از زمان ارتحال حضرت امام خمینی(ره) تا به امروز همه ساله در سالروز این واقعه جانگداز با حضور در مراسم سالگرد آن حضرت اقدام به عزاداری می‌کند.

با توجه به ضرورت رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، این مراسم با جمعیت محدود و در فضای روباز آستان مقدس حضرت امامزاده سیدمحمدجعفر(ع) یزد برگزار شد.

انتهای پیام/781/ح

نظر شما