شناسهٔ خبر: 40485013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات بوشهر:نخبگان اندیشه امام خمینی را تبیین کنند

بوشهر-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تبیین شخصیت واندیشه امام خمینی رسالت سترگ نخبگان علمی و فرهنگی جامعه است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی روز چهارشنبه با تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خدامحوری را ویژگی سیره امام راحل خواند و افزود: همین رمز موفقیت حضرت امام بود که توانستند در قلب‌ها جا بگیرند و در مقابل همه قدرتمندان عالم پیروز شوند.

وی واهمه نداشتن از قدرت‌های مادی را از دیگر ویژگی‌های ممتاز امام (ره) عنوان کرد و گفت: ایشان شخصیتی بودند که به قدرت ذات ربوبی اعتقاد عمیق داشتند و به هیچ قدرتی نگاه نمی‌کردند؛ بنابراین انقلابی را که بنا نهادند فقط برای احیای ارزش‌های دینی بود و متکی به هیچ قدرت مادی یعنی بلوک شرق و بلوک غرب نبود.

سروستانی ادامه داد: امام راحل، شخصیتی جهانی و فراتر از جغرافیای ایران اسلامی و ملل اسلامی بود و نگاه ایشان به مرز، مرز بین اسلام و کفر بود و مرزبندی بین اسلام و کفر را مهمتر از مرزهای جغرافیایی کشورها می‌دانست.

وی گفت: جمیع شرایطی که یک رهبر صالح از نظر الهی، معنوی، سیاسی و مدیریتی باید داشته باشد در امام بزرگوار وجود داشت و امروزه شاهدیم پیشگویی‌هایی که برای آینده ترسیم می‌کردند، از جمله فروپاشی شوروی سابق، و افول بلوک غرب به وقوع  پیوسته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر  معرفی اندیشه‌ها و شخصیت امام در بین نسل جوان را از وظایف مهم امروز همه اقشار جامعه عنوان کرد.

وی گفت: در سالگرد ارتحال ملکوتی امام باتوجه به شرایط موجود و محدودیت‌هایی که برای اجتماع به وجود آمده، بهترین فرصت برای ما این است که با تدوین و نشر محتواها شخصیت این عالم الهی را از طریق فضای مجازی تبیین کنیم.

سروستانی بیان کرد: قیام ۱۵ خرداد حرکتی بود که متعاقب آن پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت یعنی اگر قیام ۱۵ خرداد و جانفشانی شهدای آن نبود، شاید وقایع بعدی که از آن جمله پیروزی نظام شکوهمند انقلاب اسلامی بود، شکل نمی‌گرفت.

نظر شما