شناسهٔ خبر: 40484267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهردار ایرانشهر: صنوف مزاحم در این شهرستان ساماندهی می‌شوند

زاهدان- ایرنا- شهردار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برای ساماندهی و انتقال صنوف مزاحم این شهر جانمایی زمین انجام شده و شهرداری اقدام به آماده سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در این رابطه کرده است.

صاحب‌خبر -

نوراحمد درخوش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: صاحبان اصناف پس از دریافت زمین باید در یک ساز و کار و بازه زمانی مشخص ملک خود را در محل جدید احداث کنند در واگذاری زمین‌ها باید به توانایی صاحبان اصناف برای عملیاتی شدن طرح توجه شود.

وی ادامه داد: طرح ساماندهی صنوف مزاحم شهر ایرانشهر و جانمایی آنها در یک مکان مشخص علاوه‌بر کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی باعث رونق فعالیت‌های این بخش می‌شود.

شهردار ایرانشهر گفت: ساماندهی صنوف مزاحم و استقرار آنها در یک مکان مشخص علاوه‌بر رونق این بخش موجب زیبایی سیمای شهر و تسهیل امور مردم می‌شود که شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌ها باید نسبت به ساماندهی صنوف مزاحم اقدام کند.

وی بیان کرد: این طرح باید در یک چارچوب و مدل مشخص اجرا شود تا به نتیجه مورد نظر منتج شود.

درخوش اظهارداشت: مدل استقرار این صنوف نیز باید مشخص باشد و متولی اجرای این طرح شهرداری به تنهایی نیست و باید تمامی دستگاه‌های متولی امر پای کار باشند.

وی با بیان اینکه هم‌اینک حدود ۲۰ درصد مشاغل مزاحم داخل شهر فعالیت دارند، ادامه داد: با وجود اینکه تعداد این مشاغل زیاد نیستند اما تقریبا بخشی از تراکم شهر را به طور کامل اشغال کرده‌اند و باعث ایجاد آزار و اذیت ساکنان آن مناطق شده است.

نظر شما