شناسهٔ خبر: 40483532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

حفظ نظام و ولایت فقیه پیام اصلی وصیت‌نامه امام خمینی(ره) است

محسن فرامرزی

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: پیام اصلی وصیت نامه امام خمینی(ره)این است که ملت باید برای حفظ نظام و ولایت فقیه اهتمام داشته باشند و از توطئه غرب و دشمنان اسلام و نظام غفلت نکنند.

صاحب‌خبر -

سیدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با ایسناف با بیان اینکه امام خمینی(ره) پرچدار بزرگ‌ترین انقلاب قرن بود، اظهار کرد: تئوریستین‌های مختلف در دنیا  پس از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان در حال تحلیل نظامی هستند که امام(ره) آن را پایه گذاری کرد.

وی در ادامه با اشاره به بخش های مختلف وصیت‌نامه امام خمینی(ره) افزود: امام(ره) در بخش اول این  وصیت‌نامه به موضوعاتی همچون صیانت از اسلام و اداره کشور بر اساس موازین اسلامی و فرهنگ اهل بیت تاکید کرده است. امام(ره) در بخش های دیگری از وصیت‌نامه خود تاکید دارد که آحاد مردم برای قوام نظام تلاش کنند و حفظ نظام را از اوجب واجبات بدانند. ایشان با توجه دادن به ضرورت مبارزه با  آمریکا، خطاب به مردم می‌گویند که چه من در میان شما باشم و چه نباشم، اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان بیفتد. پیام اصلی وصیت نامه امام خمینی(ره)این است که ملت باید برای حفظ نظام و ولایت فقیه اهتمام داشته باشند و از توطئه غرب و دشمنان اسلام و نظام غفلت نکنند.

این فعال سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: امام با مطرح کردن تئوری ولایت فقیه بر حکمرانی خوب تاکید دارد. در اندیشه سیاسی غرب چگونگی حکمرانی مهم است نه اینکه چه کسی حکمرانی می کند بنابراین یک هنرپیشه یا سرمایه‌دار رئیس‌جمهور می شود، اما در اسلام اینگونه نیست و عالی ترین قله فکری و کسی که درک درستی از اسلام دارد، در راس امور قرار می گیرد. تئوری ولایت فقیه امام خمینی(ره) پشتوانه محکم مذهبی دارد و می‌گوید کسی باید در راس امور قرار بگیرد که عالی ترین فرد به لحاظ اخلاقی و علمی است و درک درستی از اسلام داشته و عادل، شجاع و مدبر باشد. امام به مردم سالاری عنایت دارد اما بر ویژگی های رهبری هم تاکید دارد.

انبارلویی با بیان اینکه در دوران حیات امام و همچنین رهبری دو دوره ولایت فقیه را تجربه کرده و دستاوردهای شگفت آن را دیده‌ایم، تصریح کرد: توطئه‌های غرب و شورق برای به شکست کشاندن انقلاب اسلامی به این دلیل شکست خورد که کسی در راس نظام قرار گرفته است که سرآمد علم و اخلاق است و بدنه نظام هم از عناصری تشکیل شده است که با فداکاری و ایثار، آماده دفاع از نظام هستند.

انتهای پیام

نظر شما