شناسهٔ خبر: 40483527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشیش آمریکایی خطاب به ترامپ: انجیل بازیچه نیست

یک کشیش آمریکایی در واکنش به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در بالابردن کتاب انجیل مقابل دوربین‌ها در بحبوحه تظاهرات سراسری، خطاب به ترامپ گفت انجیل بازیچه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک کشیش آمریکایی در واکنش به اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که روز گذشته پس از پایان سخنرانی‌اش پس از دو روز پنهان شدن از انظار عمومی از کاخ سفید خارج شد و رو به روی کلیسای جان اپیسکوپال ایستاد و کتاب انجیل را جلوی دوربین‌ها بالا گرفت؛ خطاب ترامپ گفت انجیل بازیچه نیست.

کشیش آمریکایی خطاب به ترامپ: انجیل بازیچه نیست

این کشیش آمریکایی اعلام کرد: «معترضان تظاهرات مسالمت آمیز داشتند. اما با شلیک گاز‌های اشک آور با آن‌ها مقابله شد. به نظرم آن‌ها به زور خیابان‌ها را از جمعیت خالی می‌کنند تا رئیس‌جمهور بتواند با کتاب انجیل عکس بگیرد. این مایه نگرانی شدید است.»

پیش از آنکه ترامپ و همراهانش از محوطه کاخ سفید خارج شوند و به سوی کلیسای جان اپیسکوپال بروند نیرو‌های امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور و باتوم شهروندان معترضی که همزمان با سخنرانی رئیس‌جمهورشان در بیرون کاخ سفید تظاهرات مسالمت‌آمیز برپا کرده بودند را متفرق کردند.

بیشتر بخوانید: حمله پلیس آمریکا به معترضان در اطراف کاخ سفید + فیلم

نوام چامسکی، تحلیلگر ارشد آمریکایی فاش کرد که ترامپ از شرایط جاری آشو‌ب‌ناک آمریکا راضی است، چراکه بدین ترتیب راست‌گرایان افراطی و حامیان اصلی ترامپ به خیابان‌ها سرازیر خواهند شد.

دوشنبه گذشته جورج فلوید به اتهام پرداخت بهای یک سیگار با اسکناس تقلبی در مینیاپولیس دستگیر شد. در حین دستگیری، یک افسر پلیس سفیدپوست به نام درک شووین حدود نه دقیقه زانوی خود را روی گردن فلوید گذاشت و به درخواست‌های کمک خواهی او توجهی نکرد. فلوید مدام فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» و این جمله به شعار تظاهرات‌کنندگان در آمریکا تبدیل شده است.

اقدام ترامپ در بالابردن کتاب انجیل مقابل دوربین‌ها

انتهای پیام/

نظر شما