شناسهٔ خبر: 40483510 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پای دلالان به امر خرید گندم باز می‌شود؛ انتقاد کشاورزان از تاخیر در پرداخت مطالبات

ایمانی گفت: با استمرار روند تاخیر در پرداخت مطالبات، کشاورزان برای تامین نقدینگی مورد نیاز، گندم تولیدی خود را به دلالان می‌دهند.

صاحب‌خبر -

علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت برداشت گندم اظهار کرد: هم اکنون برداشت گندم از بیش از ۲۰ استان در حال انجام است و به تازگی مناطق معتدل وارد حوزه برداشت گندم شدند.

بیشتر بخوانید: جزئیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تهران

او عملکرد برداشت گندم در استان‌ها را مناسب دانست و افزود: علی رغم آنکه گندم در برخی مناطق خوزستان برداشت نشده است، تاکنون میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل فزونی داشته است که امیدواریم در همه استان‌ها این شرایط ادامه یابد.

ایمانی با انتقاد از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران بیان کرد: با توجه به تاخیر در روند پرداخت مطالبات، کشاورزان نگرانی‌هایی دارند که همزمان با نزدیک شدن به پیک برداشت، تاخیر در پرداخت مطالبات بیشتر شود.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: انتظار می‌رود که تمهیداتی اندیشیده شود چرا که با گذشت ۲۰ روز از تحویل گندم به مراکز خرید همچنان مطالبات کشاورزان پرداخت نشده است.

به گفته او، با وجود آغاز کشت دوم گندم در اکثر مناطق، کشاورزان نیاز به نقدینگی شدید دارند.

ایمانی درباره اینکه آیا احتمال خروج گندم از مرز‌های کشور وجود دارد، بیان کرد: با توجه به تدابیر نیرو‌های امنیتی در مرز‌های کشور بعید است که قاچاق گندم رخ دهد، اما به هر حال مسئولان باید نقدینگی لازم را تامین کنند تا امر خرید با مشکل مواجه نشود.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان نسبت به باز شدن مرز‌های کشور به روی گندم‌های وارداتی هشدار داد و گفت: علی رغم شرایط مساعد تولید، تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران موجب شده تا آن‌ها همانند سال قبل گندم تولیدی را در انبار‌ها نگه داری کنند و از آن جا که ملاک عمل دولت سیلوهاست، این احتمال وجود دارد که به سبب عدم خرید گندم مورد نیاز، تصمیماتی راجع به واردات گندم اتخاذ شود.

انتهای پیام/

نظر شما