شناسهٔ خبر: 40482860 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه:

مسؤولان غربزده اندیشه‌های حضرت امام را در جامعه کمرنگ کردند

حجت الاسلام جوان آراسته گفت: نهضت امام جامعه را متحول کرد، اما متأسفانه مسؤولان غربزده به دلیل عدم اعتقاد قلبی به تدریج اندیشه‌های حضرت امام را در جامعه کمرنگ کردند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسین جوان آراسته، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به شاخصه‌های اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص‌های مهم زندگی حضرت امام این بود که اندیشه و عمل این بزرگوار توأمان بوده است.

وی رهبری بر قلوب را شاخصه مکتب امام خواند و افزود: ارزش‌هایی همچون عدالت خواهی، حمایت از مستضعفان و عدم سازش با مستکبران در اندیشه و رفتار امام راحل تبلور داشت، بدین جهت ایشان توانستند بر قلوب انسان‌ها رهبری کنند و این ویژگی را از پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان علی(ع) الگو گرفتند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه درباره تأثیرگذاری مکتب امام در جامعه گفت: شکی نیست که نهضت امام راحل جامعه را متحول کرد، اما متأسفانه مسؤولان غربزده به دلیل عدم ایمان و اعتقاد قلبی به تدریج اندیشه‌های حضرت امام را در جامعه کمرنگ کردند.

حجت الاسلام جوان آراسته خاطرنشان کرد: اندیشه امام و نظریه مبتنی بر حاکمیت ولایت فقیه در جامعه به شدت کارآمد بوده است که از نمونه‌های آن می‌توان به پیروزی در جنگ تحمیلی و پیشرفت‌های علمی و فناوری هسته ای، صنایع موشکی و پزشکی اشاره کرد.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به روایت الناس علی دین ملوکهم ابراز داشت: یکی از راه های انتقال مبانی و اندیشه حضرت امام به جامعه این است که مسؤولان انقلابی و معتقد در رأس امور باشند، زیرا رفتار و اندیشه مسؤولان غربگرا در جامعه تأثیر نامطلوبی دارد، بنابراین جهت جلوگیری از سیاهنمایی درباره مکتب امام باید صحیفه نور ایشان مورد مطالعه و مطالبه قرار گیرد./998/ت310/ق

نظر شما