شناسهٔ خبر: 40482698 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشرفت و شکوفایی اقتصادی منطقه با تکمیل پایانه مرزی رازی خوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در پایانه مرزی رازی و پروژه‌های احداث راه‌های روستایی در شهرستان خوی بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ارسلان شکری  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در سفر یک روزه به شهرستان خوی ابتدا از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان بازدید و با سرپرست جدید و کارکنان این اداره دیدار و گفتگو کرد.

 شکری در این بازدید گفت: پروژه‌های اجرایی پایانه مرزی رازی در سه فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن اجرای محوطه سازی ایست اجباری پایانه مرزی رازی، محوطه سازی پل ارتباطی، ساماندهی رودخانه و اصلاح شیب و پایدار سازی کوه ضلع جنوبی را شامل می‌شود که در مرحله بهره برداری قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: فاز دوم نیز در دو مرحله اجرایی خواهد شد که بخشی از اقدامات مرحله اول فاز دوم آن نیز اجرای ساختمان‌های جانبی از قبیل ساختمان سردرب ورود و خروج، سرویس‌های بهداشتی اتاق‌های برق و دیزل، روبه بتنی محوطه و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی است که نزدیک به ۱۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مرحله دوم فاز دوم نیز شامل احداث ساختمان اصلی (مسافری تجاری) در سه طبقه سازه فلزی و شامل کل تاسیسات برقی و مکانیکی با ادامه و تکمیل ساماندهی رودخانه و بخشی از محوطه سازی بوده که بالغ بر ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مقام مسئول در مورد فاز نهایی و فاز سوم عملیات اجرایی پایانه مرزی رازی گفت: در این فاز عملیات عمرانی تکمیلی احداث ایستگاه اختیاری، ساختمان مسجد، ساختمان اداری، ساختمان رفاهی و آتشفشانی احداث می‌شود.

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات حمل و نقل، ایمنی و پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی نیز در این بازدید ضمن تقدیر از پیشرفت پروژه‌های عمرانی در پایانه مرزی رازی تاکید کرد: تکمیل و اتمام این پروژه‌ها نقش بسزایی در پیشرفت و رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

گفتنی است این دو مقام مسئول و هیئت همراه از پروژه طرح ابرار راه روستایی بلجوک شهرستان خوی به طول نزدیک به ۵ کیلومتر و نیز پروژه احداث راه روستایی گنبد شهرستان خوی از پروژه‌های انتقال یافته اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به طول بالغ بر ۵ کیلومتر نیز بازدید نمودند.

انتهای پیام/ن م 

نظر شما