شناسهٔ خبر: 40482655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی هوایی در ارتفاعات البرز

کرج - ایرنا- رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که برای انتقال یک بیمار بدحال و راهدار حادثه دیده در ارتفاعات طالقان استان البرز از امداد هوایی استفاده شد.

صاحب‌خبر -

دکتر مهرداد بابایی شامگاه سه شنبه  در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت :  نخستین عملیات امداد ونجات هوایی ساعت ۹:۱۰ سه شنبه برای انتقال یک خانم ۶۰ ساله با علائم سکته مغزی و کاهش هوشیاری در شهرستان طالقان انجام شد که این بیمار به بیمارستان شهید رجایی کرج انتقال یافت.

همچنین در پی سقوط دستگاه غلتک راه سازی در روستای ورکش واقع در شهرستان طالقان یک راهدار ۴۷ ساله از ناحیه سر و گردن و اندام تحتانی دچار آسیب شدید شد که   با اعلام حادثه به اورژانس ، نزدیک ترین آمبولانس به محل اعزام شده و کارشناسان عملیاتی به محض رسیدن به محل ، اقدامات درمانی لازم را آغاز کرده و به منظور انتقال هر چه سریع تر به مرکز درمانی جراحی تخصصی، در دومین عملیات اورژانس هوایی، فرد مصدوم در کمترین زمان ممکن به بیمارستان البرز منتقل شده و تحت درمان قرار گرفت.

این حادثه ساعت ۱۷:۳۰ عصر سه شنبه رخ داد.

امداد هوایی از حدود ۲ سال پیش در استان البرز به کار گرفته شده و بیشترین عملیات ها در مناطق کوهستانی و صعب العبور انجام می شود.

آماده باش اورژانش البرز در تعطیلات پیش رو

بابایی با اشاره به تعطیلات پیش رو گفت : تمام تیم های مرکز فوریت های پزشکی در سطح استان البرز در حالت آماده باش بوده و بخشی از نیروها و امکانات در جاده های پرترافیک البرز مستقر شده اند.

نظر شما