شناسهٔ خبر: 40481011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

طالبان گزارش سازمان ملل درباره ارتباط با القاعده را رد کرد

سخنگوی طالبان گزارش سازمان ملل درباره ادامه ارتباط این گروه با القاعده و عدم پایبندی به توافقنامه قطر را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفت که این گروه به توافقنامه قطر که توسط شورای امنیت سازمان ملل نیز تایید شده، تعهد دارد و مفاد آن را عملی می‌کند.

 

وی در رابطه به گزارش سازمان ملل درباره ایجاد اختلاف بین رهبران طالبان در رابطه با روند صلح نیز گفت که «صف این گروه واحد است و تصمیمات بزرگان طالبان را با قاطعیت رعایت می‌کنند و آتش‌بس‌های گذشته را نیز گواه این موضوع خواند».

 

براساس گزارش سازمان ملل، یک گروه از اعضای بلندپایه طالبان در مخالفت با توافق احتمالی صلح ضمن انشعاب، گروه جدیدی را با عنوان «حزب ولایت اسلامی» تشکیل داده است.

 

قطع روابط طالبان با القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی یکی از بخش‌های اصلی توافقنامه قطر است و طالبان موظف است که به هیچ گروهی اجازه ندهد تا از خاک افغانستان استفاده کند اما گزارش می‌افزاید که القاعده در 12 ولایت افغانستان فعال است و در حال حاضر حدود 400 تا 600 جنگجو در این کشور دارد.

 

سخنگوی طالبان در این باره نیز گفت: «براساس توافقنامه دوحه، امارت اسلامی به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد تا خاک افغانستان را بر ضد امنیت کسی استفاده کند، یا در این جا بر ضرر کسی مراکز آموزشی بسازد و یا با استفاده از خاک ما، بر ضد کسی اعانه جمع کند».

 

وی افزود که هدف این گزارش تخریب و ناکامی توافقنامه قطر و تلاش‌ها برای صلح است تا آتش جنگ روشن بماند و «منافع نامشروع برخی حلقه‌های دشمن و اطلاعاتی، که به دوام جنگ وابسته است، تامین شود».

 

منبع: تسنیم

نظر شما