شناسهٔ خبر: 40479248 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

رانش زمین جان 20 هندی را گرفت

مقامات هندی روز سه شنبه اعلام کردند که بر اثر وقوع رانش زمین در ایالت آسام واقع در شمال شرق این کشور ۲۰ نفر کشته و ۹ نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه، یک مقام پلیس در ایالت آسام گفت: وقوع چند رانش زمین در مناطق مرزی با بنگلادش، باعث کشته شدن ۲۰ نفر از جمله ۶ کودک و ۵ زن شده است. رانش زمین در زمانی اتفاق افتاد که مردم در خانه‌های خود قرار داشتند.
هند به منظور مقابله با ویروس کرونا در یک قرنطینه سراسری قرار گرفته است. محدودیت‌های سراسری قرنطینه در هفته جاری کاهش یافتند اما تعدادی از ایالت‌های هند از جمله آسام تصمیم گرفتند تا قرنطینه را تا پایان ماه میلادی (ژوئن) تمدید کنند.
این مقام پلیس افزود: در این حادثه همچنین ۹ نفر مجروح شده‌اند که حال آن‌ها وخیم گزارش شده است.
دولت ایالت آسام نیروهای امداد و نجات را به مناطق آسیب زده اعزام کرده است.
ایالت آسام در چند روز گذشته با بارش‌های شدید فصلی مواجه بوده است. این بارش‌ها در مناطقی از این ایالت باعث ایجاد سیل شده و زندگی بیش از ۲۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است.
همچنین بر اثر سیل یک هفته گذشته در آسام ۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
سال گذشته سیل و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در ایالت آسام باعث آوارگی بیش از یک میلیون نفر در این منطقه شد.همچنین، در سال ۲۰۱۹، بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر در مناطق مختلف هند به دلیل وقوع سیل و رانش زمین جان خود را از دست دادند.
تلفات سیل در هند به صورت سالانه افزایش داشته است. در سال ۲۰۱۶ این تلفات ۹۳۶ نفر بود و در سال ۲۰۱۷ تعداد کشته شدگان به ۱۲۰۰ نفر افزایش یافت. باران‌های موسمی (مانسون) که از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم در هند ادامه دارد همه ساله خسارت جانی و مالی زیادی در این منطقه برجای می‌گذارد.

برچسب‌ها:

نظر شما