شناسهٔ خبر: 40478277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

۹۰ درصد آتش سوزی‌ ها در مراتع استان زنجان علت انسانی دارد

زنجان-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طبق بررسی های انجام شده ۹۰ درصد آتش سوزی‌ ها در مراتع استان زنجان علت انسانی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، خلیل آقاجانلو در جلسه مدیریت بحران منابع طبیعی استان به استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها در راستای پیشگیری از آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها تاکید کرد و گفت: گشت‌ها و نیروهای این اداره کل در تلاش است تا هنگام بروز آتش سوزی در کمترین زمان در محل حضور یافته و آتش را مهار کنند.

آقاجانلو در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت دهیاران و شوراها و جوامع محلی در پیشگیری از آتش سوزی، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ۹۰ درصد آتش سوزی‌ها عوامل انسانی دارد.

وی با بیان اینکه این آتش سوزی‌ها گاه به صورت سهوی و یا عمدی صورت می‌گیرد، گفت: با اطلاع رسانی و فرهنگسازی در مناطق بحرانی می‌توان آمار آتش سوزی را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان هزینه و خسارت‌های ناشی از آتش سوزی در منابع طبیعی را به حداقل رساند.

آقاجانلو به پوشش گیاهی حریم راه‌ها به ویژه جاده طارم هم اشاره کرد و افزود: کاهش آتش سوزی در این منطقه همکاری مسئولین امر را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: کوچک‌ترین سهل انگاری موجب آتش گرفتن سطح وسیعی از اراضی ملی و خدادادی می‌شود که به منظور جلوگیری از این موضوع بایستی اطلاع رسانی به کشاورزان و جوامع محلی و گردشگران در اولویت قرار گیرد.

نظر شما