شناسهٔ خبر: 40477568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جزییات ویژه برنامه برنامه صدا و سیمای مازندران به مناسبت ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه

مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد صدا و سیمای مازندران بهترین برنامه‌ها را در گرامیداشت این رویدادهای تاریخی و مناسبت‌های دینی و مذهبی برای هم استانی‌های عزیز تدارک دیده است.

صاحب‌خبر -

 هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیمای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد صدا و سیمای مازندران بهترین برنامه‌ها و حتی بهتر از سال های گذشته را در گرامیداشت این رویدادهای تاریخی و مناسبت‌های دینی و مذهبی برای هم استانی‌های عزیز تدارک دیده است.  

*پخش ویژه برنامه مکت امام خمینی در روز چهاردهم خرداد

وی افزود: بر این اساس ویژه برنامه مناسبتی "مکتب امام ‌خمینی" با فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز رحلت بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی، به تهیه کنندگی (علی اصغر باباکوهی) به تعداد سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای به صورت زنده از سیمای مازندران روی آنتن می‌رود.

ابراهیمی یادآور شد: دیدگاه رسانه‌های خارجی و نقش امام راحل و سیره و سبک زندگی ایشان، دیدگاه امام در زمینه استکبارستیزی، رفتار امام با خانواده، کودک و جامعه، بازخوردهای رسانه‌ای مراسم ارتحال امام با توجه به خیل عظیم و عاشقانه تشییع‌کننندگان و الگوگیری مردم دیگر کشورها و شکل‌گیری مبارزات انقلاب از آیتم‌ها و موضوعات این ویژه ‌برنامه خواهد بود. 

این مسؤول تصریح کرد: این برنامه ساعت ۲۱:۳۰ شب‌های سه‌شنبه و چهارشنبه و پنج‌شنبه به مدت ۶۰ دقیقه با تصویربرداری ( داریوش طالبی و فردین شیری) و مدیر تولیدی (فاطمه احمدزاده) پخش خواهد شد. 

*جزییات پخش ویژه برنامه بوی بهشت 

 وی ابراز کرد: "بوی بهشت" دیگر ویژه برنامه سیمای مازندران است که به تهیه‌کنندگی سیدباقر جعفری از ساعت ۲۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه با موضوعات و محورهایی اعم از؛ ارائه الگویی مناسب از زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی امام راحل و بیان نمونه‌هایی از سبک زندنگی ایشان در گفت‌وگو با کارشناسان و بررسی تألیفات موجود در این حوزه، به مدت سه شب از سیمای مازندران پخش می‌شود، که دستیار تهیه این برنامه (فرزانه اسدالهی) است.

*پخش دو ویژه برنامه در سوگ آفتاب و راه امام 


ابراهیمی بیان کرد:  صدای مازندران نیز همگام با حوزه سیما در سالروز ارتحال امام دو ویژه برنامه "در سوگ آفتاب" و "راه امام" را به روی آنتن خواهد برد که به تهیه‌کنندگی محمد برجسته و نویسندگی (لطف الله سعیدی فر) در روز ۱۴ خرداد ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰ با گویندگی طاهره رحماندوست و محمد محمدخانی پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مازندران عنوان کرد: گفت‌وگوی کارشناسی حجت الاسلام یوسفی امام جمعه شهرستان سیمرغ و حجت الاسلام موسوی امام جمعه شهرستان سرخرود، پخش صدای شهید سلیمانی دروصف رهبر انقلاب و حکومت اسلامی، صحبت‌های مردمی دروصف امام و رهبری و صحبت های امام و رهبری، شعرخوانی با حضور شعرای استانی، وله‌هایی در وصف رحلت امام، کتابشناسی امام خمینی و گزیده وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان، پخش دو گزارش از شخصیت امام و نقش رهبری در ادامه راه امام از جمله محورهای اصلی این ویژه برنامه است.

*پخش برنامه مناسبتی راه امام 

وی اعلام کرد: برنامه مناسبتی "راه امام" به تهیه کنندگی (فاطمه شافعیان) و گویندگی (علی عظیمی و معصومه همتی) روزهای ۱۳ الی ۱۵ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹ به آیتم‌هایی چون: سیره و سبک زندگی امام، اخلاق و منش ایشان، درس‌هایی از زندگی مذهبی، سیاسی و اجتماعی امام امت، تاریخ‌نگاری و تاریخ‌شناسی مبارزاتی حضرت روح‌الله و در روز ۱۵ خرداد به مسائلی همچون قیام این روز به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی و تأثیرات این رویداد مهم بر تغییر اوضاع و احوال آن روزها پرداخته می‌شود.

*پخش گزارش‌های سه دقیقه‌ای  در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد

ابراهیمی اذعان داشت: معاونت اطلاعات و اخبار نیز با پخش گزارش‌های سه دقیقه‌ای از (عباس نواییان و مهدی حسن پور) در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد به این واقعه مهم تاریخی و مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی و شهدای قیام ۱۵ خرداد خواهد پرداخت.

*اجرای مسابقه کتابخوانی اندیشه ستاره‌ها

 این مسؤول خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی "اندیشه ستاره‌ها" به محوریت ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) با اهدای جوایز، ویدئوکلیپ "وداع خورشید"، گزیده‌ای از بیانات امام خمینی و فرمایشات رهبرمعظم انقلاب درخصوص مقام عالی امام خمینی، موشن‌کلیپ "در امتداد آفتاب" ویژه رحلت حضرت امام اینفوگرافی بیوگرافی و زندگینامه امام خمینی از برنامه‌های معاونت فضای مجازی در روزهای تاریخی ۱۴ و ۱۵ خرداد خواهد بود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

 

 

نظر شما