شناسهٔ خبر: 40477429 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تعيين رويکردهاي کلان برنامه هاي هفته ناجا با حضور سردار شرفي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با تعیین رویکردهای کلان برنامه های هفته ناجا در سال جاری تاکید کرد: اقدامات پلیس "هنرمندانه" به جامعه معرفی شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پلیس، سردار "محمد شرفی" در اولین جلسه هماهنگی برنامه های هفته ناجا در سال 99 اظهار داشت: فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران را تسلیت عرض می کنیم و بر روان پاک و مطهر ایشان و همه شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم، شهیدان عرصه نظم و امنیت و به ویژه شهدای قیام 15 خرداد درود و رحمت می فرستیم.
وی افزود: خداوند متعال را به برکت وجود فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شکرگزار و سپاسگزاریم که به نحو شایسته ای پس از حضرت امام خمینی (ره)، کشتی نظام اسلامی را هدایت می کنند چنانچه این نظام به عنوان نظامی افتخارآفرین، آوازه و شهرت دارد.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه با اشاره به برگزاری اولین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری برنامه های هفته ناجا در سال جاری خاطر نشان کرد: برنامه های هفته ناجا باید با توجه به تدابیر و انتظارات فرمانده نیروی انتظامی و لحاظ رویکردهای کلان ناجا به ویژه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، برنامه ریزی و ا جرایی شود.
وی با اشاره به تقارن راهپیمایی بزرگ اربعین در سال جاری با هفته نیروی انتظامی عنوان کرد: تصمیم گیری درباره زمان برگزاری هفته ناجا از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ روح و فضای دینی، انقلابی و معنوی باید بر برنامه های هفته ناجا حاکم باشد.
سردار شرفی با تقدیر از اقدامات معاونت اجتماعی ناجا برای برگزاری برنامه های هفته ناجا تاکید کرد: ضمن توجه ویژه به برنامه ریزی و تولید اقدامات کیفی، لازم است که از اجرای برنامه های پرهزینه، کم مخاطب، کم اثر در این هفته دوری شود و اقداماتمان در این هفته به سمت  و سوی معرفی و انعکاس ماموریت های متنوع و گسترده نیروی انتظامی و جلب مشارکت های مردمی باشد.

ضرورت توسعه رویکرد دفاع از ارزش های دینی و انقلابی
این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه برنامه های هفته ناجا باید دارای اثرگذاری بلندمدت و مطلوب باشد، اظهار کرد: توسعه رویکرد دفاع از ارزش های دینی، انقلابی، آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و شهدا باید در تمام برنامه های این هفته مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به نام گذاری سال جاری به نام "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) خاطر نشان کرد: در برنامه های هفته ناجا اقدامات پلیس در روند مقابله با قاچاق، فساد مالی، توسعه انضباط مالی، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری منابع مالی گنجانده شود.

پلیس در تراز انقلاب اسلامی به مردم معرفی شود
سردار شرفی ادامه داد: برجسته سازی جلوه رأفت، مهربانی و اقتدار پلیس بایستی محور برنامه های هفته ناجا باشد و در عین حال شاخص های پلیس در تراز انقلاب اسلامی به مردم و جامعه معرفی شود.

پلیس، معلم اجتماعی باشد  
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اینکه پلیس باید معلم اجتماعی باشد، اضافه کرد: نوآوری، خلاقیت و ابتکار عمل در برنامه های هفته ناجا مشهود باشد ضمن اینکه این هفته فرصت مغتنمی برای افزایش تعاملات پلیس با مردم، قوای سه گانه، نیروهای مسلح، دولت، معتمدین، دانشگاهیان، روحانیون  و ... است؛ بنابراین باید از این ظرفیت به نحو شایسته ای بهره ببریم.
وی توسعه فرهنگ شهادت، ایثار و ارزش های ماندگار دفاع مقدس را یکی دیگر از محورهای اساسی برنامه های هفته ناجا معرفی کرد و افزود: گسترش فرهنگ و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تلاش برای جلب اعتماد عمومی به عنوان سرمایه بی بدیل نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

هوشمند سازی پلیس از ارکان اصلی برنامه های هفته ناجا باشد
سردار شرفی با اشاره به رویکرد پلیس در تحقق هوشمندسازی پلیس تصریح کرد: وجهه علمی و هوشمندسازی پلیس در عین توجه به اخلاق و رفتار اسلامی باید از دیگر ارکان برنامه های هفته ناجا در سال جاری باشد.
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه برنامه های هفته ناجا در سراسر کشور متناسب با شرایط بومی و محلی اجرایی شود، عنوان کرد: در تعیین شعار هفته ناجا در سال جاری قطعا از پیشنهادات صاحب نظران، کارشناسان و نخبگان متناسب با ماموریت های ناجا و نیازسنجی صورت گرفته بهره می گیریم اما در هر حال معتقدم که شعار هفته ناجا بایستی به درستی تبیین و تفسیر شود.
وی با بیان اینکه برنامه های هفته ناجا بایستی به گونه ای تدوین شود که قابلیت اجرا در شرایط مختلف اجتماعی را داشته باشد، بیان کرد: نباید با وقوع یک موضوع غیرقابل پیش بینی شده، اجرای برنامه های این هفته از ریل گذاری و روند خود خارج شود در واقع معتقدم که برنامه های هفته ناجا در سال جاری به گونه ای منعطف و منطبق با شرایط روز باشد.

هفته ناجا فرصتی برای تقویت تعاملات پلیس و مردم،تکریم نیروهای پلیس و خانواده هایشان
سردار شرفی هفته نیروی انتظامی را فرصت مهمی برای تقویت عاملات پلیس با مردم و  قدردانی از تلاش های سبزپوشان ناجا و خانواده هایشان دانست و افزود: در این هفته خانواده های کارکنان مورد تکریم قرار بگیرند چرا که بدون حمایت خانواده کارکنان، موفقیت های سازمانی حاصل نمی شود، ما در هر شرایطی قدردان زحمات نیروهای پلیس و عزیزانی که حامیان سبزپوشان ناجا هستند، می باشیم.

تاکید سردار "کریمی" بر مشارکت همه معاونت ها و پلیس ها در پیشبرد برنامه های هفته ناجا
جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا استفاده از ظرفیت رسانه و فضای مجازی را در جهت انعکاس تلاش و ایثار نیروهای پلیس به جامعه را، تاثیرگذار معرفی و ارزیابی کرد و گفت: جلوه های خدمات دهی نیروهای پلیس را، هنرمندانه به جامعه معرفی کنیم.
گفتنی است، در این نشست سردار "ابراهیم کریمی" جانشین معاون اجتماعی ناجا با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد، از همکاری معاونت ها و پلیس های تخصصی برای برگزاری برنامه های هفته ناجا در سال جاری قدردانی و اعلام کرد: برنامه های پیشنهادی معاونت ها، پلیس های تخصصی و استانی در راستای برگزاری برنامه های این هفته به معاونت اجتماعی ناجا ارسال شده است.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت همه پلیس های تخصصی در پیشبرد برنامه های کلان هفته ناجا، اقدامات در دستور کار معاونت اجتماعی ناجا را تشریح کرد.

ارائه راهکارهای پیشنهادی توسط اعضای نشست
شایان ذکر است، در این نشست سردار "حسین رحیمی" رئیس پلیس پایتخت، سردار "تقی مهری" رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا، سردار "مهدی معصوم بیگی" رئیس پلیس پیشگیری ناجا، سردار "محمدرضا مقیمی" رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا، سردار "هابیل درویشی" مدیر عامل بنیاد تعاون ناجا، سردار "وحید مجید" رئیس پلیس فتا ناجا، سردار "حبیب الله جان نثاری" معاون تربیت و آموزش ناجا،  سردار " امیری مقدم" جانشین معاون عملیات ناجا، سردار "هادی شیرزاد" رئیس پلیس بین الملل ناجا، سردار "مسعود جعفری نسب" فرمانده پشتیبانی قرارگاه ناجا ،  سردار "محمدرضاحسینی" معاون بهداد ناجا، سردار " محمد قصری" رئیس پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا، سردار "شریعتی " دستیار فرمانده ناجا در امور بازنشستگان، سردار "حسن اسدالهی" معاون هماهنگ کننده مرزبانی ناجا،  سردار  "جواد شاهی" معاون هماهنگ کننده یگان های ویژه ناجا، سرهنگ "مجید کریمی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، نمایندگانی از سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، حفاظت اطلاعات ناجا،  بازرسی کل ناجا و  معاونت نیروی انسانی ناجا و سایر پلیس های تخصصی حضور داشته و برنامه های پیشنهادی خود را ارائه کردند.

نظر شما