شناسهٔ خبر: 40477422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای گشت مشترک طرح تشدید مقابله با احتکار و گران فروشی خودرو در شهرکرد آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- اجرای گشت مشترک طرح تشدید مقابله با احتکار و گران فروشی خودرو با همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان از روز سه‌شنبه ۱۳ خردادماه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح به منظور نظارت بر روند عرضه خودرو در محل نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو، سایپا و نمایشگاه‌های فروش خودرو اجرایی شده ‌است.

قاسم رفیعی در حاشیه این گشت مشترک با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف در عرضه خودرو و همچنین انباشت خودرو در استان گزارش نشده است، گفت: در روز نخست این گشت از پنج نمایندگی و نمایشگاه خودرو بازرسی شد.

وی اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف این طرح را اجرایی می‌کنند.

به گفته وی، در این طرح بازرسی از پارکینگ‌ها، نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا و همچنین بنگاه‌های خرید و فروش خودرو به صورت سرزده به منظور کوتاه کردن دست فرصت‌طلبان و سودجویان و حمایت از حقوق مصرف‌کننده با توجه به افزایش بی‌رویه  و غیرمنطقی قیمت خودرو اجرا می‌شود.

به گفته وی، در این طرح با انباشت و احتکار خودرو صفر کیلومتر تا پایان خردادماه برخورد می‌شود، تا خودرو صفر کیلومتر بدون پلاک در این مراکز به فروش نرسد.

قاسمی اظهار داشت: نگهداری نکردن و جلوگیری از انباشت خودروهای صفر کیلومتر و فاقد پلاک در نمایندگی به منظور تسریع در عرصه آن در بازار و تحویل آن به مشتریان و خریداران، از تکالیف مهم نمایندگی مجاز ایران خودرو و سایپا است که باید مورد توجه مسوولان این نمایندگی‌ها قرار کیرد.

وی گفت: در صورت رعایت نکردن این موراد و احراز تخلف تعزیراتی، شعب تعزیرات حکومتی با قاطعیت تمام با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهند داد.

به گزارش ایرنا، در استان ۶ شعبه تعزیرات حکومتی در شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل و فارسان و پنج هیات رسیدگی به تخلفات صنفی فعال است.

نظر شما