شناسهٔ خبر: 40477287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شهرکرد:۱۵ خردادسرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی بود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به جایگاه ویژه قیام ۱۵ خردادماه در تاریخ معاصر ایران، گفت: قیام ۱۵ خرداد سرآغازی برای پیروزی انقلاب و نظام اسلامی بود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد علی نکونام روز سه‌شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و یوم الله ۱۵ خرداد با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵خرداد افزود: شهدای ۱۵ خردادسال ۴۲ در یک فضای خفقان طاغوتی و  استبداد، فضای مملو از ظلم و ستم به صورت مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره رشادت و مظلومیت شهدای ۱۵ خرداد برای همیشه در تاریخ مورد تاکید امام راحل بود و ایشان این روز بزرگ را عزای عمومی اعلام کردند، تا این مظلومیت برای همیشه در تاریخ بماند.

نکونام، با بیان اینکه این روز بزرگ آغازگر یک حرکت عظیم و جهادی برای جهان بشریت بود، افزود: قیام ۱۵ خرداد تداوم دهنده و سرآغازی برای پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم نظام اسلامی بود.

امام جمعه شهرکرد، در ادامه به بصیرت مردم ایران و ولایت‌پذیری مردم در همه عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم ایران در زمان طاغوت نیز بصیرت داشتند که همین بصیرت و آگاهی مردم در زمان طاغوت بود که نظام اسلامی به پیروزی رسید.

وی به بزرگداشت روز ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع بزرگداشت این روز تاریخی کمرنگ است که باید این بزرگداشت با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا با استفاده از مراکز فرهنگی، رسانه‌ها و فضای مجازی پررنگتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

نکونام بر بزرگداشت ۱۴ خردادماه سالروز ارتحال امام راحل تاکید کرد و گفت: با برگزاری آیین ارتحال امام، باید تمام جنبه‌های شخصیتی امام راحل برای مردم بازگو شود تا عظمت این بزرگ مرد تاریخ برای همه بیشتر شناخته شود.

وی در ادامه به شناخت جنبه‌های شخصیتی و تفکر امام راحل در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: اندیشمندان، سیاستمداران، نویسندگان و دولتمردان سراسر جهان معتقدند که امام خمینی(ره) فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید.

امام جمعه شهرکرد گفت: در کشور ما برخی چهره‌ها هستند که به دور از اندیشه و راه امام راحل فعالیت می‌کنند، که این امر باعث ضربه زدن به نظام اسلام می‌شود.

به گفته وی، دشمنان نظام اسلام حقیقت امام را شناختند، اما برخی افراد در کشورمان از این حقیقت  و راه امام بهره نبردند.

امام جمعه شهرکرد گفت: امروز مقام معظم رهبری نیز با اقتدار و بصیرت راه نظام و انقلاب را پیش برده‌اند و امید را در دل مستعضعفان زنده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، افزود: دشمن از  نظام اسلام در هراس است و تحریم‌های پوشالی دشمن نتوانسته بر نظام اسلامی تاثیر بگذارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امام راحل با بازی‌های سیاسی و جناح‌بازی مخالف بودند، گفت: ارتباط صمیمی بین مردم و ولایت فقیه ،راه امام راحل بود که نیاز به حزب و گروه سیاسی نیاز ندارد.

به گزارش ایرنا، اعضای بزرگداشت ستاد ارتحال امام راحل و ۱۵خرداد با اشاره به شیوع ویروس کرونا از برگزاری برنامه‌های این ستاد به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود اشاره کردند.

نظر شما